TTS440 Müzeler ve Sanat Galerileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS440
Ad Müzeler ve Sanat Galerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Müzecilik tarihi ve kuramları, toplumsal eğitim, koleksiyon yönetimi, sergi tasarım ve yönetimi, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

This course aims to give information, museums and galleries to use for educational purposes, culture, art and museum, cultures and civilization, museum and art, museum and education , museum and society. Allan, D.A. (1963). Müzenin rolü. Müzelerin Teşkilatlanması içinde. İCOM Türkiye Milli Komitesi Yayınları, sayı 2.

Notlar

BUYURGAN, Serap; Levent Mercin, Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Varan Matbaacılık San.tic.Lt.Şti. Ankara, 2005. ÇETİN, Y. (2010). Çağdaş Eğitimde Müze Eğitiminin Rolü ve Önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi/Journal of Institute of Fine Arts, (8). GRENWOOD, T., 1888. Museums and art galleries. Simpkin Marrshall, London HOOPER-GREENHİLL, E. (1996). Museums and Their Visitors. London: Routledge


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji, sanat tarihi, Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamalarını bilir.
ÖÇ02 Müze ve sergilerdeki sanat eserlerini inceler.
ÖÇ03 Tarihi ve günümüz sanat eserlerinin, diğer kültür ve tabiat varlıklarının değerlerini açıklar.
ÖÇ04 Tarihi eserleri, anıtları, müzeleri, galerileri, sanatçı ve tasarımcı atölyeleri gibi yörede bulunan yerleri gezerek sanat eserleri ve tasarım örnekleri ile ilgili bilgileri yorumlar.
ÖÇ05 Geçmişte yapılan sanat uygulamalarını ve güncel sanat etkinliklerini farklı kültürleri kendi kültürü ile karşılaştırarak duygu ve düşüncelerini çalışmalarına aktarabilir.
ÖÇ06 Estetik ve sanatın kültür ve uygarlık göstergeleri olarak anlam ve önemlerini açıklar.
ÖÇ07 Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji ve sanat tarihi tanımlamaları. Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamaları. Derse ilişkin "Ön Anket" yapılacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Dünyada ve Türkiye de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Anlatım
4 Sanat müzeleri ve amaçları, Müze eğitimi nerelerde verilebilir, müze araştırmacısı, müze eğitimcisi. Müzecilik ve müze koleksiyonu tanıma, müze uzmanı. Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
5 Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat Galerisi Ziyareti Gezi için gerekli izinlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay
7 Müzelerin eğitsel amaçları, müze eğitim yöntemleri Konuya ilişkin literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması. Süreç dosyası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
10 Müze Ziyareti Gezi için gerekli izinlerin alınması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Altı Şapka, Problem Çözme
11 Ziyaret sürecinde elde edilen bilgi ve dokümanların, hazırlanacak rehber, poster ve sunum için değerlendirilmesi Süreç dosyası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
12 Moda ve Tekstil Müzeleri, Müzelerde Tekstil örnekleri Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Dünyaca ünlü Müzelerin online sitelerinden örneklerle online müze gezileri Konu ile ilgili olarak müze web sitelerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi Derse ilişkin "Son Anketler"in uygulanması Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:21