Genel Bilgi
Kod | TTS440 |
Ad | Müzeler ve Sanat Galerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzelerin ve galerilerin eğitim amaçlı kullanımı ve bu yolla kültür, sanat ve değerlendirme çalışmaları. Ayrıca, Müzeler, kültürler ve uygarlıklar, müze ve sanat, müze ve eğitim, müze ve toplum konularında bilgi kazandırılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Müzecilik tarihi ve kuramları, toplumsal eğitim, koleksiyon yönetimi, sergi tasarım ve yönetimi, koruma politikaları ve yaklaşımları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
This course aims to give information, museums and galleries to use for educational purposes, culture, art and museum, cultures and civilization, museum and art, museum and education , museum and society. Allan, D.A. (1963). Müzenin rolü. Müzelerin Teşkilatlanması içinde. İCOM Türkiye Milli Komitesi Yayınları, sayı 2.
Notlar
BUYURGAN, Serap; Levent Mercin, Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, Varan Matbaacılık San.tic.Lt.Şti. Ankara, 2005. ÇETİN, Y. (2010). Çağdaş Eğitimde Müze Eğitiminin Rolü ve Önemi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi/Journal of Institute of Fine Arts, (8). GRENWOOD, T., 1888. Museums and art galleries. Simpkin Marrshall, London HOOPER-GREENHİLL, E. (1996). Museums and Their Visitors. London: Routledge
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji, sanat tarihi, Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamalarını bilir. |
ÖÇ02 | Müze ve sergilerdeki sanat eserlerini inceler. |
ÖÇ03 | Tarihi ve günümüz sanat eserlerinin, diğer kültür ve tabiat varlıklarının değerlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Tarihi eserleri, anıtları, müzeleri, galerileri, sanatçı ve tasarımcı atölyeleri gibi yörede bulunan yerleri gezerek sanat eserleri ve tasarım örnekleri ile ilgili bilgileri yorumlar. |
ÖÇ05 | Geçmişte yapılan sanat uygulamalarını ve güncel sanat etkinliklerini farklı kültürleri kendi kültürü ile karşılaştırarak duygu ve düşüncelerini çalışmalarına aktarabilir. |
ÖÇ06 | Estetik ve sanatın kültür ve uygarlık göstergeleri olarak anlam ve önemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı kültürlere ait sanat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültür, sanat, uygarlık, antropoloji ve sanat tarihi tanımlamaları. Müze ve toplum, etnoloji, etnografya ve arkeolojinin tanımlamaları. | Derse ilişkin "Ön Anket" yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Müze ve müzecilik tanımları, müze türleri, Müzelerin işlevleri, toplama, belgeleme, koruma, sergileme, eğitim işleri. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Dünyada ve Türkiye de müzecilik ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi, Dünyaca ünlü Müzeler | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Sanat müzeleri ve amaçları, Müze eğitimi nerelerde verilebilir, müze araştırmacısı, müze eğitimcisi. Müzecilik ve müze koleksiyonu tanıma, müze uzmanı. | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Projeksiyon ile dünya müzeleri ve Türk müzelerinden örnek gezintiler | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat Galerisi Ziyareti | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay |
7 | Müzelerin eğitsel amaçları, müze eğitim yöntemleri | Konuya ilişkin literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması. | Süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Müze Ziyareti | Gezi için gerekli izinlerin alınması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Altı Şapka, Problem Çözme |
11 | Ziyaret sürecinde elde edilen bilgi ve dokümanların, hazırlanacak rehber, poster ve sunum için değerlendirilmesi | Süreç dosyası hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
12 | Moda ve Tekstil Müzeleri, Müzelerde Tekstil örnekleri | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Dünyaca ünlü Müzelerin online sitelerinden örneklerle online müze gezileri | Konu ile ilgili olarak müze web sitelerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dünyaca ünlü Müzeler ve Öğrenci sunumlarının gerçekleştirilmesi Derse ilişkin "Son Anketler"in uygulanması | Konu ile ilgili olarak yazılı literatürden ön araştırma, görsellerin ve sunum hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |