Genel Bilgi
Kod | TT226 |
Ad | Baskı Tasarım 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Saptanan konular doğrultusunda özgün kirler üreterek renk, doku, form ve yüzey ilişkilerini algılamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Sanat, tasarım ve doğa ile ilgili seçilen farklı konular içerisinden tekstil kumaş baskı desen tasarımları yapmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Print Revolution: Groundbreaking Textile Design in the Digital Age Hardcover – October 15, 2013 Fashion
Notlar
Tekstil Baskı Desenleri Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğadaki objeleri yorumlama becerisine sahip olur |
ÖÇ02 | Etki, uyum ve süreklilik faktörlerini tasarıma aktarır |
ÖÇ03 | Sunumlarla yapmış olduğu çalışmaları anlatır |
ÖÇ04 | Belirli bir amaca uygun tekstil kumaş desenlerine yönelik baskı tasarımı yapar |
ÖÇ05 | Tekstil kumaş baskı tasarımlarından pafta, portfolyo, proje hazırlama kapasitesine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | sanat, tasarım ve doğa ile ilgili seçilen konu doğrultusunda araştırmaların yapılması konunun seçilmesi ve ölçülerin belirlenmesi | pazar araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | uygulanacak konuya yönelik olarak motiflerin karakalem çizimlerinin hazırlanması | talep araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | motif grupları oluşturarak desen tasarımını ince kağıda geçirme | renk çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Oluşturulan desen ölçülerine göre raportlama sistemine uygun bir vaziyette veya serbest biçimde kompozisyon kurgulatma | doku çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | kontrol ve düzeltmelerin yapılması | renk çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | yapılan desen baskı tasarımının belirlenen tekstil boya teknikleri ile kağıda boyanması | desen çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | renk çalışmalarının yapılması ve teslim edilmesi | kompozisyon eskizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | tasarlanan desenden detay seçilerek A4 boyutunda farklı zemin ve motif boya efektleriyle tasarıma yönelik 4 adet varyant yapılması | pazar araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | varyant | pazar araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | varyantların boyanması ve teslimi | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | tasarlanan desen detayından 4 adet bilgisayarda dijital baskı tasarımı yapılarak yedeklenmesi | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | renk etüdlerinin yapılması | renk çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tasarım çalışmaları yapılması | renk çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Tasarım proje olarak paftalarının hazırlanması ve teslim edilmesi | tasarımları tamamlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |