Genel Bilgi
Kod | BTE1735 |
Ad | Öğretim Teknolojileri Kuram ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme ve öğretim süreçlerindeki öğretim teknolojilerinin özellik ve rollerini anlayıp kullanmak için gereken kuramsal bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Klasik ve çağdaş öğrenme kuramları, öğrenme ve öğretimde yeni teknolojiler, yeni öğrenme ortamları, yeni okuryazarlıklar, yaşam boyu öğrenme, öğretim teknolojileri kuram ve uygulama ilişkisi, öğretim teknolojileri ve etik.
Dersin Ön Koşulu
yok.
Kaynaklar
Çağıltay, K, Göktaş, Pegem Akademi Öğretim Teknolojilerinin Temelleri
Notlar
Illeris, K. 2018 Contemporary theories of learning: learning theorists... in their own words. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik öğrenme kuramlarını karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Öğretimde teknolojileri alanında küresel bir bakış açısının çerçevesini açıklar. |
ÖÇ03 | Çağdaş öğrenme kuramlarını tartışır. |
ÖÇ04 | Öğretim teknolojilerinin kuramsal temellerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Öğrenme amaçlarına uygun öğretim yaklaşımı, teknolojisi ve materyallerini seçer. |
ÖÇ06 | Öğrenme kuramlarının öğretim teknolojileri uygulamaları ile bağlantısını tartışır. |
ÖÇ07 | Yenilikçilik ve öğretim teknolojileri ilişkisini açıklar |
ÖÇ08 | Yeni öğrenme ortamlarını açıklar |
ÖÇ09 | Yeni okuryazarlıkları açıklar |
ÖÇ10 | Öğrenme sürecinde kullanılan öğretim teknolojilerinin rolünü açıklar |
ÖÇ11 | Bir öğretim amacına uygun öğretim teknolojisi planı geliştirir. |
ÖÇ12 | Öğretim teknolojilerinde etiğin önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı. Öğretim teknolojilerinin tanım ve kavramları | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Davranışçılık | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bilişsel kuramlar | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Yapılandırmacılık | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çağdaş öğrenme kuramları | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çağdaş öğrenme kuramları ve klasik öğrenme kuramların karşılaştırılması | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Öğretim ve öğrenme yaklaşımlarının farkları | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | proje ödev | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Bilgi toplumu ve üst düzey öğrenme amaçları | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Yenilikçilik ve öğretim teknolojileri | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Yeni öğrenme ortamları | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Yeni okuryazarlıklar | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Öğretim teknolojileri ve yaşam boyu öğrenme | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Öğretim teknolojisi planı geliştirme | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Öğretim teknolojileri ve etik | İlgili haftanın konusunun ön incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm haftaların konularının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm haftaların konularının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |