BTE1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SERKAN DİNÇER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip tez konusunu ve araştırma yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışmasını bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak yürütmesine rehberlik yapmaktır .

Dersin İçeriği

Bu derste tez konusu belirleme, kaynaklar,ın taranması, amaca uygun araştırma yöntem ve tekniklerinin seçilmesi, örneklem seçimi, ve bilimsel formata uygun yazma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tez konusuyla ilgili tezler, tez konusuyla ilgili makaleler

Notlar

Tez konusu ile ilgili diğer internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşarak inceler.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ04 Çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ05 Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ06 Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
ÖÇ07 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ08 Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
ÖÇ09 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ10 Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
ÖÇ11 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Araştırma ön raporunun teslimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
9 Araştırma probleminin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Örneklemin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Pilot çalışma uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar Veri analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi Konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
17 Araştırma raporunun teslimi Araştırma raporunun yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 09:46