Genel Bilgi
Kod | BTE1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip tez konusunu ve araştırma yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışmasını bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak yürütmesine rehberlik yapmaktır .
Dersin İçeriği
Bu derste tez konusu belirleme, kaynaklar,ın taranması, amaca uygun araştırma yöntem ve tekniklerinin seçilmesi, örneklem seçimi, ve bilimsel formata uygun yazma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez konusuyla ilgili tezler, tez konusuyla ilgili makaleler
Notlar
Tez konusu ile ilgili diğer internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşarak inceler. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
ÖÇ04 | Çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ05 | Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ06 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. |
ÖÇ07 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ08 | Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. |
ÖÇ09 | Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. |
ÖÇ10 | Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. |
ÖÇ11 | Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması | Sunu raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Araştırma ön raporunun teslimi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Araştırma probleminin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Örneklemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması | Pilot çalışma uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar | Veri analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
17 | Araştırma raporunun teslimi | Araştırma raporunun yazımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |