Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır konuşmaları takip edebilmeleri, kendilerini ve başkalarını tanıtabilmeleri, kişisel bilgilerini paylaşabilmeleri, somut gereksinimlerini karşılamak için günlük ifadeleri ve temel deyimleri anlayıp kullanabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, temel düzeyde İngilizce dilbilgisi kurallarını kapsar ve okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)
Notlar
Essential Grammar in Use (Cambridge / Perfect-English-grammar.com / Allthingsgrammar.com / Agendaweb.org / Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Ev eşyalarını ve konumlarını betimler. |
ÖÇ03 | Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular. |
ÖÇ04 | Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır. |
ÖÇ06 | Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder. |
ÖÇ08 | Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | O ne giyiyor? (What's she wearing?)/ Kıyafetler ve devam eden eylemleri tanımlama / "O ne yapıyor?" (What’s she doing?) - İnsanların ne giydiğini ve yaptığını anlatma/The present continuous (Şimdiki zaman)/Sorularda ses düşmesi | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | İnsanların giydiklerini ve ne yaptıklarını açıklama (Describing what people are wearing and doing)/ Şimdiki zaman (The present continuous for actions)/ Cümle vurgusu | 3 kişi seç (arkadaşın, aile üyen vb.) ve şu anda ne yaptıklarını gözlemleyerek yaz. (My sister is studying, my friend is playing soccer.) "What is she/he wearing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle hazırla. (She is wearing a yellow sweater.) "What is he/she doing?" sorusuna cevap verecek 3 cümle oluştur. (He is reading a book.) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
3 | Ev eşyalarını ve mekanları tanımlama (Describing rooms and objects in a house)/ There is / There are/ Anlam taşıyan kelimelerde vurgu | Kendi odandaki 5 eşyayı listele ve tanımla. (There is a desk in my room.) Evde en sık kullanılan 5 eşyayı belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz. (lamp, sofa, mirror, fridge, chair) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Evdeki odaları ve eşyaların konumlarını tanımlama / Yer edatları: in, on, under, next to, between / Bağlantılı sesler | Evini veya bir odanı tarif eden 3 cümle yaz. Kendi odandaki eşyaların konumlarını anlatan 5 cümle hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Şehirde yön sorma ve tarif etme / Prepositions of place & Imperatives | Yön tarif ederken kullanılan ifadeleri listele (Go straight, turn left, next to, between vb.). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
6 | Mekanları tanımlama ve yön sorma / Prepositions of place & Imperatives | Şehirde sık kullanılan 5 mekan belirleyip İngilizce karşılıklarını yaz (hospital, supermarket, school, bus station, cinema). "Where is the ...?" sorusuna cevap veren 3 cümle hazırla. Arkadaşlarınla yön sorma ve tarif etme diyalogları oluştur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | İlk 6 haftanın tekrar edilmesi ve konuşma pratiği | Tüm önceki konulara dair 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Öğrendiğin kelime ve dilbilgisi yapılarıyla kısa bir diyalog oluştur. Kelime oyunları ve grup tartışmaları yap. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yiyecek ve içecekler / Sayılabilir ve sayılamayan isimler / Some & Any | Günlük tükettiğin 5 yiyecek ve içeceği listele. Sayılabilir ve sayılamayan isimleri ayırt etmek için iki liste oluştur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Alışveriş yaparken ve restoranlarda sipariş verirken kullanılan ifadeler / How much / How many? / Sorularda vurgu | Bir restoranda yemek siparişi verirken kullanılan ifadeleri listele. (I would like a pizza, please.) How much / How many kullanarak 3 soru hazırla. (How much is the salad? How many apples do you need?) Arkadaşlarınla restoran siparişi üzerine kısa bir diyalog yaz. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanları tanımlama / The past tense of be (was/were) / Was kelimesinde ses düşmesi | Dün veya geçen hafta bulunduğun 3 yeri listele ve her biriyle ilgili bir cümle yaz. (Yesterday, I was at the park.) Mekanları tanımlarken kullanılan temel kelimeleri listele. (bank, post office, shopping mall, gas station) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Geçmişte yapılan aktiviteleri ve mekanları anlatma / Düzenli ve düzensiz fiiller / Geçmiş zaman eklerinin telaffuzu | Düzensiz fiillerin geçmiş zaman hallerini içeren bir liste hazırla. (go-went, see-saw, eat-ate) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma / Alışkanlıklar ve hobileri tanımlamak için geniş zaman / Bileşik kelimelerde vurgu | En sevdiğin boş zaman aktivitelerini listele ve neden sevdiğini açıklayan 3 cümle yaz. (I like swimming because it is fun.) Arkadaşlarına boş zaman aktiviteleri hakkında 3 soru hazırla. (Do you like playing football?) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Geçmişte yapılan boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma / Geçmiş zaman ve zaman ifadeleri / "Did you" kelimesinde ses düşmesi | Geçen hafta yaptığın boş zaman aktivitelerini listeleyerek kısa bir paragraf yaz. "Did you...?" sorularıyla 3 soru hazırla ve bunlara cevap ver. Bir arkadaşınla boş zaman aktiviteleri hakkında bir diyalog hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Ele alınan konuların tekrar edilmesi ve konuşma pratiği | Her haftadan bir konu seçerek 5 soru hazırla ve cevaplarını yaz. Boş zaman aktiviteleri, geçmiş zaman ve yiyeceklerle ilgili diyalog oluştur. Sınava yönelik kelime listeleri ve kısa sunumlar hazırla. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |