ADE847 Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE847
Ad Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde edebi metinlerin işlevini ve etkisini fark etmek ve çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri araştırılarak irdelenecek ve alanla ilgili kuramlar yabancı dil eğitimi bağlamında analiz edilecek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Jürgen Belgrad & Martmut Melenk (1996). Literarisches Verstehen - Literarisches Schreiben - Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag Waldmann, Günter (1999). Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Grundriss einer produktiven Hermeneutik. 2. korr. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider. Ingo Scheller (2016). Szenisches Interpretation. Seelze: Kett Verlag

Notlar

Munise Aksöz (Yıldırım) (2012). Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uygular
ÖÇ02 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini ve amacını kavrar
ÖÇ03 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini yabancı dil dersinde kullanma yetisine sahip olur
ÖÇ04 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin yabancı dil dersine etkisini ayırt eder
ÖÇ05 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini karşılaştırır
ÖÇ06 Bilimsel çalışmalarda çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar
ÖÇ07 Waldmann'ın üretimsel edebiyat öğretim yöntemini öğrenir ve kavrar
ÖÇ08 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan Waldman'ın üretimsel edebiyat öğretim yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder
ÖÇ09 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan Waldmann'ın üretimsel edebiyat öğretim yöntemini yabancı dil dersinde işlevini sorgular
ÖÇ10 Yaratıcı yazma yöntemini öğrenir ve kavrar
ÖÇ11 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan yaratıcı yazma yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder
ÖÇ12 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan yaratıcı yazma yönteminin yabancı dil dersinde işlevini sorgular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerine genel bir bakış Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretiminde yeri Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretimine etkisi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Waldmann modeli ve kapsamlı dört aşamasının incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ön basamak: yazınsal metinlerle oyun. Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 1. aşama: Yazınsal metinlerin okunması ve alımlanması Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 2. aşama: Yazınsal metinlere somutlaştırıcı öznel uyum. Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 3. aşama: Yazınsal metinlerin yazınsal işlenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 4. aşama: Yazınsal metinlerle metni aşan uygulamalar. Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Waldmann modelinin farklı kaynaklarda taranması ve analiz edilmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yaratıcı Yazmanın özelliklerinin incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaratıcı Yazma yönteminin farklı kaynaklardan taranması ve analiz edilmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini farklı kaynaklardan tarama ve eleştirel yaklaşımla tartışma Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında genel bir tekrar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 10:11