Genel Bilgi
Kod | ADE837 |
Ad | Dilsel Yönlendirme Teknikleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yönlendirme teknikleri, türleri ve araç- gereçlerini öğretmek; söylem çözümlemesi yapabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; dil ve iletişim, söylem çözümlemesi, yönlendirme türleri, teknikleri ve araç- gereçleri, ikna ve gerekçelendirme, yazılı ve görsel medyada yönlendirme, almanca ve türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında yönlendirme, vs. konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lay, R. (1980). Manipulation durch die Sprache, Hamburg: Rowohlt Taschenbuchverlag.
Notlar
Yönlendirme (manipulasyon), dil ve kültür konularıyla ilintili fotokopi dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil ve iletişim sürecini tanımlar. |
ÖÇ02 | Dilin işlevlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Dil- kültür bağıntısını kurar. |
ÖÇ04 | Söylem çözümlemesi yapar. |
ÖÇ05 | Önyargı araştırmalarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Yönlendirmeyi tanımlar. |
ÖÇ07 | Yönlendirme türleri ve tekniklerini sınıflandırır. |
ÖÇ08 | Yönlendirmede kullanılan araç- gereçleri öğrenir. |
ÖÇ09 | Yönlendirmelerden korunma yollarının farkına varır. |
ÖÇ10 | Yazılı ve görsel medyadaki yönlendirmeleri teşhis eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil ve Tanımı. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dil ve İletişim Süreci. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Dilin İşlevleri. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Dil- Kültür Bağıntısı. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Söylem ve Söylem Çözümlemesi. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Önyargı Araştırmaları. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Dilsel Yönlendirmenin Tanımı. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Yönlendirme Türleri. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Yönlendirme Teknikleri I | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Yönlendirme Teknikleri II | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Yönlendirme Tekniklerinin Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Konular. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Yönlendirmede Kullanılan Araçlar. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Yönlendirmelerden Korunmanın Yolları. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Yazılı ve Görsel Medyada Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |