Genel Bilgi
Kod | ADE827 |
Ad | Karşılaştırmalı Yazın Bilimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karşılaştırmalı yazın biliminin yazınsal kişilik gelişimindeki önemi ve batı kültürünün kavraması
Dersin İçeriği
Karşılaştırmalı yazın bilimi ve önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Zemanek, E., & Nebrig, A. (Eds.). (2012). Komparatistik. Walter de Gruyter.
Notlar
Scheunemann, D. (1982). Komparatistik. In Erkenntniz der Literatur (pp. 228-242). JB Metzler, Stuttgart. Holdheim, W. W. (1972). Komparatistik und Literaturtheorie. arcadia, 7(2), 297.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın ve diğer bilimler içerisindeki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin ana kavramlarını temsil eden önyargı, yabancı -öz , stereotip leri irdeler ve tarih içerisinde kültürlerarasılıktaki etki unsurunu seçilmiş eserler aracılığı ile irdeler |
ÖÇ03 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın felsefesi ile ilgili ilintisini önemli batılı ve doğulu düşünürlerin yazılarında kavrar |
ÖÇ04 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin tarihçesini belirlemiş olan Fransız Okulu ve Amerikan okulunun üniversite kürsülerinin gelişimine sağladığı eleştirel katkıyı irdeler |
ÖÇ05 | Karşılaştırmalı Yazınbilimde çevirinin önemini ünlü seyyah ve gezginlerin kültürlerarasılığa olumlu ve olumsuz etkilerini eserler bazında irdeler |
ÖÇ06 | Batı ve Doğu kültürünü medyalararası ve metinlerarasılık zeminde tarihten günümüze kronolojik olarak alımlar |
ÖÇ07 | Yazınsal bir tür olan seyahatnameler aracılığı ile öz ve yabancı kavramlarını ve önemli temsilcilerini bilir |
ÖÇ08 | Karşılaştırmalı yazının dünya yazını içerisindeki yeri ve önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Neden karşılaştırmalı yazınbilim sorusuna yanıt verebilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılaştırmalı yazınbilim ve estetik, yazınbilimin felsefi yansımasını kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Uluslararası karşılaştırmalı yazınbilim çalışmalarını tanır | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kültürel imgebilim: yorumbilimsel ve estetik bakış açısını kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karşılaştırmalı yazınbilimin globalleşme akımı döngüsünde dünya yazınında konumu bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yazınsal imagoloji: Ulusal stereotiplerin biçim ve işlevlerini kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Metinlerarasılığın kuramlarını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yansımanın yansıması: Doğuda batı, Batıda doğu arasındaki farkı kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Psikoanalatik biyografi ve motif bağıntısını öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Karşılaştırmalı yazın bilim ve comperatio kavramlarını anlamlandırır | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Karşılaştırmalı yazınbilim didaktiği: Yöntem tartışmasına katılır | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Karşılaştırmalı yazınbiliminin eğitbilimsel çalışma örneklerine katılır | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Goethe- Doğu Batı divanı , Hafız-ı Şirazi eserlerine didaktik katılım sağlar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Medyalar ve metinlerarasılık örneğinde farklı yazarların eserlerini inceler | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |