Genel Bilgi
Kod | ADE745 |
Ad | Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.
Dersin İçeriği
Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Funk, H.; König, M. (1991): Grammatik Lehren und Lernen.Fernstudieneinheit 1, Langenscheidt, München
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Dilin biçim ve işlev ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları uygular. |
ÖÇ05 | Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi öğretiminde bireysel farklılığını belirler. |
ÖÇ06 | Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışını planlar. |
ÖÇ07 | Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir. |
ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme kuramlarını tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 3 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Uygulamalı ders işlenişi 1 | İlgili kaynakları okur ve araştırır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
14 | Uygulamalı ders işlenişi 2 | İlgili kaynakları okur ve araştırır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulamalı ders işlenişi 3 | İlgili kaynakları okur ve araştırır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |