Genel Bilgi
Kod | ADE743 |
Ad | Analyse wissenschaftlicher Texte I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel etiğin önemini kavramak, bilimsel çalışmayı diğer çalışmalardan ayıran hususları göstermek, bilimsel araştırmaya nasıl başlanacağını öğrenmek
Dersin İçeriği
Bilim nedir, bilimsel etik, konu seçimi, konuyu değerlendirme, bilimsel kaynak arama, bilimsel kaynakları okuma yöntemleri, bilimsel kaynakları değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten? Von der Themenfindung bis zur Abgabe. Für Hausarbeiten, Bachelor- und Masterarbeit (Duden Ratgeber) Taschenbuch
Notlar
Wie man eine Diplomarbeit schreibt: Virtueller methodischer Leitfaden für die Erstellung einer Dissertation von Darwin Oliver Ramos Zamata | 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel etiğin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerine titizlikle uyar |
ÖÇ03 | Bilgiye ve kaynaklara rahat erişir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bilgileri derleme becerisini edinir |
ÖÇ05 | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirir ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel çalışma nedir | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Bilim ve etik ilişkisi | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Etik olmayan davranışlar | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Bir metnin etik olup olmadığı nasıl anlaşılır | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Metin türleri | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Bilimsel metinleri diğer metin türlerinden ayıran özellikler | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Konuyu kim seçmeli | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Konuyu danışman seçerse ne olur | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Neden konuyu öğrenci seçmeli | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konu ararken öğrenme | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
13 | Yeni ufuklar keşfetme | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Yeni yöntemler bulma | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Yeni kaynaklar bulma | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |