ADE742 Alternatif Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE742
Ad Alternatif Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerin ortaya çıkışını analiz etmek, bu öğretim yöntemlerinin dil ve öğrenme olgularına yaklaşımlarını temel ilkeleri ile anlamak ve eğitime yansımalarını irdelemektir.

Dersin İçeriği

Geleneksel öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif öğretim yöntemleri irdelenir ve alandaki kuramlar uygulama boyutuyla analiz edilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Günther Storch (2009). Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. Paderborn: Fink Verlag Brigitte Ortner (1998). Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Hueber Verlag

Notlar

Neuner, G.; Hunfeld, H. 1993. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Eine Einführung, Langenscheidt. München. Neuner, G. 1995. Methodik und Methode: Überblick. Tübingen und Basel. Rösler, D. 1994. Deutsch als Fremdsprache. Metzler, Stuttgart.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin yanı sıra alternatif yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin yanı sıra alternatif yöntemler etkin bir biçimde uygular
ÖÇ03 Alternatif yöntemlerin amacını öğrenir
ÖÇ04 Alternatif yöntemleri karşılaştırır
ÖÇ05 Alternatif ve geleneksel yöntemleri ayırt eder
ÖÇ06 Farklı yöntemleri öğretimin içeriğine yönelik uygun uygular
ÖÇ07 Farklı yöntemlerin kullanımında ders materyal seçiminin önemini belirler
ÖÇ08 Farklı ve geniş yöntem yelpazesinin derse vereceği etkiyi ayırt eder
ÖÇ09 Dersin amaçlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri seçer ve uygular
ÖÇ10 Uygun öğretim yöntemini kullanarak değerlendirme yapar
ÖÇ11 Öğrenme-öğretme ortamında öğrenenlerle etkili iletişim kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geleneksel öğretim yöntemlerine genel bir bakış ve alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerin önemi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 TelkinÖğrenme - Suggestopedi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öğrenci Sunumu: Telkin Öğrenme - Suggestopedi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Piskopedi (Die Psychopaedie): Özellikleri, Sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Öğrenci Sunumu: Piskopedi (Die Psychopaedie) Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response): Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Öğrenci Sunumu: Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response) Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Öğrenci Sunumu: Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi:Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Öğrenci Sunumu: Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dilbilimsel Psikodramaturji: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenci Sunumu: Dilbilimsel Psikodramaturji Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dil öğreniminde alternatif yöntemin geleneksel yöntemlere etkisi ve eleştirel bir bakış Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 10:24