Genel Bilgi
Kod | ADE731 |
Ad | Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders içerisinde internetin kullanım olanaklarının irdelenmesi, online uygulamalar ve yabancı dil öğretimine yönelik yazılımların incelenerek yeni teklonoji kullanımıyla ders ve projelerin planlanıp hazırlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknolojideki hızlı gelişme, yabancı dil öğretiminde yeni teknolojinin giderek daha sık kullanılmasına neden olmuştur. Özellikle, öğrencilerin bu yeni teknolojik araçlara gösterdiği büyük ilgi nedeniyle öğrencilerin derse olan ilgisini yükselmek ve öğrenme sürecini daha verimli şekillendirebilmek için bu araçların ders içerisinde de kullanımını gerekli kılmaktadır. Bu derste, dil öğretimi için kullanılan yazılım ve uygulamaların yapısal analizi ve yeni teknolojilerin metodolojik, stratejik ve teknik açıdan uygulanabilirliğini ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
- Tietze, W., Toubartz, E. (2001), m@ils and more: Computer und Internet, Stuttgart: Ernst Klett Verlag. - Schulmeister, Rolf (2001), Virtuelle Universität Virtuelles Lernen, München: Oldenbourg Verlag. - Baumgartner, P./ Payr, S. (2001), Studieren und Forschen mit dem Internet, Innsbruck: Studien Verlag. - Huber, L./ Kegel, G./ Speck-Hamdan, A. (Hrsg.) (1999), Schriftsprachenerwerb: Neue Medien – Neues Lernen, Braunschweig: Westermann Verlag. - Bauer, Wolfgang (1997), „Multimedia in der Schule?“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 377-400. - Hartmann, W./ Frey, K./ Ackermann, S./ Stumm, M. (1998), „EducETH – Unterrichtsmodell via World Wide Web“, in: MultiMedia und TeleLearning: Lernen mit Cyberspace, Hrsg.: Ralf Schwarzer (Frankfurt/Main: Campus Verlag), S. 135-154. - Schaumburg, H./ Issing, L.J. (2000), „Neues Lernen mit neuen Medien: Gestaltung und Organisation von multimedial gestützten Lehr- und Lernprozessen in der Schule“, in: Neue Medien in der Sekundarstufe I und II: Didaktik, Unterrichtspraxis, Hrsg.: Wilfried Hendricks (Berlin: Cornelsen Scriptor Verlag), S. 104-120. - Stiller, Klaus (2000), Bilder und Texte in multimedialen Lernprogrammen: Eine empirische Studie zum Einfluß von gesprochenen Texten und Navigation über Bilder auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: Roderer Verlag.
Notlar
Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim teknolojisi kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Internetin olumlu etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kısa veya uzun süreli internet projeleri planlar. |
ÖÇ04 | Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ05 | İnternetin olumsuz etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Yazılımların dayandığı öğrenme kuramlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Online ders materyali geliştirir. |
ÖÇ08 | Etkileşim kavramını açıklar. |
ÖÇ09 | Çevrimiçi projeler içersinde öğretmenin rolünü açıklar. |
ÖÇ10 | Öğrenme motivasyonu kavramını açıklar. |
ÖÇ11 | Motivasyonel tasarım modellerini açıklar. |
ÖÇ12 | Öğrenme kuramları ve yazılımlar arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | İletişimsel bilim bağlamında internet | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Pedagojik ve öğretbilimsel temeller | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve davranışçı ögretim | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve bilişsel ögretim | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve yapısalcı ögretim | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Etkileşim | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Etkileşimin temel biçimleri | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Öğretimin bireyselleştirilmesi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Yeni teknoloji eğitimi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Yeni teknolojik araçlarından yararlanma becerisi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | İnternette yeni teknolojik araçlarından yararlanma becerisi | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | medya okuryazarlığına genel bir bakış. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Yeni teknoloji araçlarının sunduğu eğitimsel olanaklar | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |