ADE731 Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE731
Ad Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders içerisinde internetin kullanım olanaklarının irdelenmesi, online uygulamalar ve yabancı dil öğretimine yönelik yazılımların incelenerek yeni teklonoji kullanımıyla ders ve projelerin planlanıp hazırlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Teknolojideki hızlı gelişme, yabancı dil öğretiminde yeni teknolojinin giderek daha sık kullanılmasına neden olmuştur. Özellikle, öğrencilerin bu yeni teknolojik araçlara gösterdiği büyük ilgi nedeniyle öğrencilerin derse olan ilgisini yükselmek ve öğrenme sürecini daha verimli şekillendirebilmek için bu araçların ders içerisinde de kullanımını gerekli kılmaktadır. Bu derste, dil öğretimi için kullanılan yazılım ve uygulamaların yapısal analizi ve yeni teknolojilerin metodolojik, stratejik ve teknik açıdan uygulanabilirliğini ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

- Tietze, W., Toubartz, E. (2001), m@ils and more: Computer und Internet, Stuttgart: Ernst Klett Verlag. - Schulmeister, Rolf (2001), Virtuelle Universität Virtuelles Lernen, München: Oldenbourg Verlag. - Baumgartner, P./ Payr, S. (2001), Studieren und Forschen mit dem Internet, Innsbruck: Studien Verlag. - Huber, L./ Kegel, G./ Speck-Hamdan, A. (Hrsg.) (1999), Schriftsprachenerwerb: Neue Medien – Neues Lernen, Braunschweig: Westermann Verlag. - Bauer, Wolfgang (1997), „Multimedia in der Schule?“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 377-400. - Hartmann, W./ Frey, K./ Ackermann, S./ Stumm, M. (1998), „EducETH – Unterrichtsmodell via World Wide Web“, in: MultiMedia und TeleLearning: Lernen mit Cyberspace, Hrsg.: Ralf Schwarzer (Frankfurt/Main: Campus Verlag), S. 135-154. - Schaumburg, H./ Issing, L.J. (2000), „Neues Lernen mit neuen Medien: Gestaltung und Organisation von multimedial gestützten Lehr- und Lernprozessen in der Schule“, in: Neue Medien in der Sekundarstufe I und II: Didaktik, Unterrichtspraxis, Hrsg.: Wilfried Hendricks (Berlin: Cornelsen Scriptor Verlag), S. 104-120. - Stiller, Klaus (2000), Bilder und Texte in multimedialen Lernprogrammen: Eine empirische Studie zum Einfluß von gesprochenen Texten und Navigation über Bilder auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: Roderer Verlag.

Notlar

Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim teknolojisi kavramını tanımlar.
ÖÇ02 Internetin olumlu etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Kısa veya uzun süreli internet projeleri planlar.
ÖÇ04 Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ05 İnternetin olumsuz etkilerini açıklar.
ÖÇ06 Yazılımların dayandığı öğrenme kuramlarını açıklar.
ÖÇ07 Online ders materyali geliştirir.
ÖÇ08 Etkileşim kavramını açıklar.
ÖÇ09 Çevrimiçi projeler içersinde öğretmenin rolünü açıklar.
ÖÇ10 Öğrenme motivasyonu kavramını açıklar.
ÖÇ11 Motivasyonel tasarım modellerini açıklar.
ÖÇ12 Öğrenme kuramları ve yazılımlar arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 İletişimsel bilim bağlamında internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Pedagojik ve öğretbilimsel temeller İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve davranışçı ögretim İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve bilişsel ögretim İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Yeni teknoloji, öğrenme yazılımları ve yapısalcı ögretim İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Etkileşim İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etkileşimin temel biçimleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Öğretimin bireyselleştirilmesi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Yeni teknoloji eğitimi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Yeni teknolojik araçlarından yararlanma becerisi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 İnternette yeni teknolojik araçlarından yararlanma becerisi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 medya okuryazarlığına genel bir bakış. İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Yeni teknoloji araçlarının sunduğu eğitimsel olanaklar İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.11.2024 09:51