Genel Bilgi
Kod | ADE729 |
Ad | İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.
Dersin İçeriği
Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.
Notlar
İnrernette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar |
ÖÇ02 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder. |
ÖÇ05 | İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler. |
ÖÇ06 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir. |
ÖÇ07 | İkinciYabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir. |
ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme kuramlarını tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.7-27, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.7-27, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.27-52, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.27-52, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 147-185, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi.S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. S. 87-147, ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Uygulamalı ders işlenişi 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi S.129-155, İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Uygulamalı ders işlenişi 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.129-155, İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Uygulamalı ders işlenişi 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi. S.129-155, İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
15 | Uygulamalı ders işlenişi 4 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |