ADE728 Lirik Metin Çözümlemeleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE728
Ad Lirik Metin Çözümlemeleri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Şiiri kuramsal ve uygulamalı örnekler çerçevesinde bilimsel araştırma zemininde didaktik örneklendirmelerin yazılacak bilimsel çalışmalara zemin oluşturma.

Dersin İçeriği

Şiirin tarihçesi, öncüleri, biçem ve biçimleri çerçevesinde tarihten günümüze yazınsosyolojisi ve yazınpsikolojisi bağlamında didaktik çalışma, örneklem.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Schneider, J. (Ed.). (2009). Methodengeschichte der Germanistik. Walter de Gruyter.

Notlar

Scheunemann, D. (1982). Komparatistik. In Erkenntniz der Literatur (pp. 228-242). JB Metzler, Stuttgart.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şiirin edebiyattaki yerini, yazın sosyolojisi ve yazın psikolojisi evrelerini özümser.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini pekiştirir.
ÖÇ03 Metinleri alımlayarak yazar ile metni ve metnin yazılmış olduğu dönemin analizini derinlemesine yapar.
ÖÇ04 Yazmayı planladığı yüksek lisans tezine destek, kuramsal ve uygulamalı örneklendirmeler görür.
ÖÇ05 Ele alınan şiirler öğrencinin eleştirel bakış açısını güçlendirir.
ÖÇ06 Metinlere dönemsel ve uygulamalı yaklaşımla edindiği bilgi birikimini analiz gücünü geliştirir.
ÖÇ07 Yorumbilimsel bakış açısını derinleştirir.
ÖÇ08 Mesleki alanında öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lirik ve müziğin 20. Yüzyıldaki bağıntısını öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Şiirde ses figürleri: uyak, ses farkını anlar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kelime, imge ve şiirde anlam kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Motif, biçem irdelenim. allegori, sembol, kişileştirme kavramlarını ayırt eder Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 16.-18. Yüzyıl seçilmiş baladların yorum analizini yapar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Figür şiirleri ve görsel şiir konularını öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mimesis ve işlevsellik (Funktionalitat). Şiirde ben ve diğerleri: şiirde kişiselleştirmeyi kavrar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şiirde ritim ve metrum konusunu bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Annette von Droste-Hülshoff ''Der Knabe im Moor'' adlı şiirin yazın sosyolojisi bağlamında irdelenimini yapar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Şiirin didaktiği / Yazın Yöntemlerini kavrar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Şiirinin yazın sosyolojisi ve biçem bağlamında irdelenimini yapar. Bertolt Brecht: ''Ich habe gehört, ihr wollt nichts lernen'' adlı şiiri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bertolt Brecht: ''Ich habe gehört, ihr wollt nichts lernen'' adlı şiirinin biçem bağlamında irdelenimini yapar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 20. Yüzyıl Alman edebiyatında savaşın şiire etkisini öğrenir Bertolt Brecht: ''Redi''. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar konularına katılım sağlar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 10:24