Genel Bilgi
Kod | ADE727 |
Ad | Lirik Metin Çözümlemeleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Şiiri kuramsal ve uygulamalı örnekler çerçevesinde bilimsel araştırma zemininde didaktik örneklendirmelerin yazılacak bilimsel çalışmalara zemin oluşturma.
Dersin İçeriği
Şiirin tarihçesi, öncüleri, biçem ve biçimleri çerçevesinde tarihten günümüze yazınsosyolojisi ve yazınpsikolojisi bağlamında didaktik çalışma, örneklem.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Asmuth, B. (1972). Aspekte der Lyrik. Bertelsmann-Universitätsverlag. Korte, H. (2016). Geschichte der deutschen Lyrik seit 1945. Springer-Verlag.
Notlar
Winko, S. (2003). Kodierte Gefühle: Zu einer Poetik der Emotionen in lyrischen und poetologischen Texten um 1900 (Vol. 7). Erich Schmidt Verlag GmbH & Co KG. Burdorf, D. (2015). Einführung in die Gedichtanalyse. Springer-Verlag.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şiirin edebiyattaki yerini, yazın sosyolojisi ve yazın psikolojisi evrelerini özümser. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerini pekiştirir. |
ÖÇ03 | Metinleri alımlayarak yazar ile metni ve metnin yazılmış olduğu dönemin analizini derinlemesine yapar. |
ÖÇ04 | Yazmayı planladığı yüksek lisans tezine destek, kuramsal ve uygulamalı örneklendirmeler görür. |
ÖÇ05 | Ele alınan şiirler öğrencinin eleştirel bakış açısını güçlendirir. |
ÖÇ06 | Metinlere dönemsel ve uygulamalı yaklaşımla edindiği bilgi birikimini analiz gücünü geliştirir. |
ÖÇ07 | Yorumbilimsel bakış açısını derinleştirir. |
ÖÇ08 | Mesleki alanında öğretim malzemeleri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Liriğin tarihçesini öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Lirik-Tiyatro'nun tarihte bağıntısını anlar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Şiirde müziğin gücü - batı yazınında müzik-lirik bağıntısını kavrar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Alman edebiyatında akımlar ve Lirik kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Şiir biçimleri: şarkı, ode, sonet kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Barok akımında şiir: alegori, örneklendirme kavramlarını bilir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Carpe diem ve memento mori kavramlarını analiz eder | Martin Opilz ''Ach liebstel lass uns eilen'' şiirinin carpe diem ve memento mori çerçevesinde analizi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Baladları öğrenir | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Şiirinin yazın psikolojisi bağlamında analizini yapar | Goethe'nin ''Wilokommen und Abschied'' adlı şiirinin yazınpsikolojisi bağlamında analizi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | Eser analizi yapar | Heinrich Heine: Lyriches Intermezzo eser analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kadın olarak yazabilmeyi kavrar | ''Hoch auf dem Turme'' eserinin analizi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kadın olarak yazabilmek: yazın sosyolojisi bağlamında ''Hoch auf dem Turme'' analizini yapar | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 19. yüzyıl kadın şairlerin şiirlerine eleştirel bakış. | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar konularına katılır | Ön okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |