Genel Bilgi
Kod | ADE725 |
Ad | Çağdaş Dilbilim Kuramları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere modern dilbilim kuramlarını öğretmek ve bu kuramlar çerçevesinde dil betimlemeleri yapmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Dil tarihi hakkında bilgi vermek. Dil olaylarını açıklamak. Dil kuramlarını tanıtmak ve bu sayede dili betimlemeyi öğretmek
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Einführung in die germanistische Linguistik (Germanistik kompakt) von Karin Pittner | 2016
Notlar
Einführung in die Linguistik für DaF/DaZ (Grundwissen DaF/DaZ, Band 4750) von Susanne Horstmann, Julia Settinieri, et al. | 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dilin kökenini anlar |
ÖÇ02 | Dilin işlevlerini kavrar |
ÖÇ03 | Tarihsel dilbilim ile çağdaş dilbilim arasındaki farkları görür |
ÖÇ04 | Öğrenciler dil kuramlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Dil kuramları arasındaki farkları ve benzerlikleri anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dilin kökeni | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dilin fonksiyonları | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dil tipolojisi | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarihsel dilbilim | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çağdaş dilbilim | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Avrupa yapısalcılığı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Amerikan yapısalcılığı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yazı bilimi | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Fonoloji | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Morfoloji | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Fonetik ve türleri | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Göstergebilim ve türleri | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Geleneksel dilbilgisi | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Leo Weisgerber'in gramer kuramı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |