Genel Bilgi
Kod | ADE706 |
Ad | Edebiyat Didaktiği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak.
Dersin İçeriği
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler, yöntemler ve uygulamalar edinmek ve özelliklerini kavramak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht (G. Waldmann),
Notlar
Kreativitaet im Umgang mit literarischen texten im Fremdsprachenunterricht (D. Caspari)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanır |
ÖÇ02 | edebiyat kuramı, edebiyat bilimi, edebiyat yöntemi, edebiyat didaktiği ile ilgili genel bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
ÖÇ04 | Edebiyat öğretimi ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
ÖÇ05 | Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır. |
ÖÇ06 | Orijinal bilgi üretebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ07 | Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisini kazanır. |
ÖÇ08 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır. |
ÖÇ09 | Uygulamalı edebiyat dersinin nasıl yapılabileceğini kavrar. |
ÖÇ10 | Farklı alanlara ait öğretim yöntemlerini edebiyat öğretimine aktararak nasıl uyarlanabileceğini öğrenir. |
ÖÇ11 | Edebiyat öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır. |
ÖÇ12 | Edebiyat öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kullanabilme becerilerini kazanır. |
ÖÇ13 | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır. |
ÖÇ14 | Bilimsel edebiyat terimlerinin ana dildeki ve Almancadaki karşılığını öğrenir. |
ÖÇ15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat dersinde uygulanabilecek edebi oyunlara yönelik genel bir bilgi. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | şiir türüne yönelik uygulanabilecek edebi oyunlar ve örneklemeler. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Anlatı edebiyat türüne yönelik edebi oyunlar ve örneklemeler. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | drama türüne yönelik edebi oyunlar ve örneklemeler. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | şiir, anlatı, drama edebi türlerine yönelik edebi oyunların öğrenenler tarafından uygulanması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Yapılan uygulamaların konuşulması, tartışılması ve değerlendirilmesi | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | değişik edebi metinlerin okunmasına ve somutlaştırılmasına yönelik yapılabilecek değişik teknikler ve uygulamalar. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | değişik edebi metinlerin olay, figür, zaman, yer, konuşma vs. gibi özelliklerinin değiştirilerek tekrar oluşturulması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Değişik edebi metinlerin olay, figür, zaman, yer, konuşma vs. gibi özelliklerinin değiştirilerek tekrar oluşturulmasına yönelik uygulamaların yapılması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Değişik edebiyat türlerinin şiir, anlatı, drama şeklinde başka edebiyat türlerine çevrilerek uygulanması. | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | metin-kollage çalışmasının anlatılması ve değişik örneklemeler yapılması | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | metin-kollage çalışmasının öğrenenler tarafından uygulanması | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | yapılan metin koloj çalışmalarının tartışılması ve değerlendirilmesi | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | sınava yönelik genel bir tekrarın yapılması | Konunun önceden araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |