ADE705 Edebiyat Didaktiği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE705
Ad Edebiyat Didaktiği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak.

Dersin İçeriği

Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler, yöntemler ve uygulamalar edinmek ve özelliklerini kavramak.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Einführung in die Literaturdidaktik (E.K.Paefgen)

Notlar

Literaturwissenschaftliche Theorien, Modelle und Methoden (A. Nünning), Grundprobleme der Literaturdidaktik (J. Kreft),Handlungs- und Produktionsorientierter Literaturunterricht (G. Haas)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanır
ÖÇ02 Edebiyat kuramı, edebiyat bilimi, edebiyat yöntemi, edebiyat didaktiği ile ilgili genel bilgi edinir.
ÖÇ03 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ04 Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır.
ÖÇ05 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisini kazanır.
ÖÇ06 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır.
ÖÇ07 Uygulamalı edebiyat dersinin nasıl yapılabileceğini kavrar.
ÖÇ08 Farklı alanlara ait öğretim yöntemlerini edebiyat öğretimine aktararak nasıl uyarlanabileceğini anlar.
ÖÇ09 Edebiyat öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır.
ÖÇ10 Edebiyat öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kullanabilme becerilerini kazanır.
ÖÇ11 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır.
ÖÇ12 Bilimsel edebiyat terimlerinin ana dildeki ve Almancadaki karşılığını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Edebiyat didaktiğinin tarihi gelişimine kısa bir bakış. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 edebiyat didaktiğinin edebiyat kuramları ve edebiyat bilimi ile ilişkisi. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Edebiyat didaktiğinin edebiyat kuramları, ve edebiyat bilimi ile ilişkisi ve farklar ortaya çıkartılır. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 edebiyat yöntemlerinin tanıtılması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 eylemsel ve üretimsel edebiyat yöntemi ile ilgili kuramsal bilgi verilmesi. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eylemsel ve üretimsel edebiyat yöntemini kullanarak uygulama yapılması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
7 Eylemsel ve Üretimsel ededbiyat yöntemini kullanarak yapılan uygulamaların tartışılıp değerlendirilmesi. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 eylemsel ve üretimsel G.Waldmann'ın beş aşamalı üretimsel edebiyat öğretimi modellinin anlatılması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Waldmann'ın beş aşamalı edebiyat öğretim modellinin kuramsak bilgilerinin verilmesi ve örneklemeler yapılması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Waldmann'ın beş aşamalı öğretim modelinin uygulanması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Waldmann'ın beş aşamalı öğretim modelinin uygulamalarının sunulması ve tartışılması. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
13 edebi metinlerle ilgili yapılabilecek uygulamalarla ve tekniklerle ilgili genel bir bilgi verilmesi. . Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 edebi metinlerin değişik türlere çevrilebilmesi (Fabl, MAsal, Söylence vs.) ve yapılabilecek uygulamalar. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 edebi metinlerin değişik türlere çevrilebilmesi ve yapılabilecek uygulamalar. Konunun önceden araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazrılık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 10:39