Genel Bilgi
Kod | FZK211 |
Ad | Bilim Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine, bugün bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Bilim, bilim yöntemi, bilimsel gelişmeler ve yaklaşımları tarihsel bir süreç içinde, olaylar, insanlar ve toplumlarla birlikte değerlendirmesi işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilim ve Teknoloji Tarihi-Mehmet Doğan
Notlar
Bilim ve Teknoloji Tarihi-Mehmet Doğan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin aşamaları hakkında tartışmalara katılır. |
ÖÇ02 | Bir ülkenin bilimi ile ilgili genel bir değerlendirir. |
ÖÇ03 | Teknolojinin bugünkü düzeye ulaşmasının bilimdeki gelişmenin bir ürünü olduğu bilincini kazanır ve paylaşır. |
ÖÇ04 | Dünya bilim gelişimini çağlar boyunca yorumlar. |
ÖÇ05 | Bilimden teknolojiye geçişi açıklar. |
ÖÇ06 | Alanlarında dünya ve Türk bilim insanlarını tanıtır. |
ÖÇ07 | Türkiyenin bilim ve teknoloji politikalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Bilim alanlarındaki değişimi tartışır. |
ÖÇ09 | Bilim, teknoloji ve toplum ilişkisinin etkilerini açıklar. |
ÖÇ10 | Bazı bilim alanlarındaki gelişimi insan yaşamına etkileri bağlamında yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir. Bilim tarihinin konusu ve kapsamı. | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Eskiçağda bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mısır ve Mezopotamyada bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çinde Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hindistanda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Eski Yunanda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Romalılar Döneminde Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ortaçağda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yeniçağda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yakınçağda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 20. Yüzyılda Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Cumhuriyet döneminde Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Modern Bilim | Kitapla ilgili bölüm çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |