FZK215 Fizik İçin Biyoloji

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK215
Ad Fizik İçin Biyoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste temel biyoloji konularının kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, hücrenin yapısı, organelleri, dolaşım sistemi, sinir sistemi, kas, fotosentez ve yüksek enerjili ışınların etkileri hakkındaki konular işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Genel Biyoloji Yayınevi : Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar Yazar: William T. Keeton ISBN :9799757477593 Sayfa Sayısı :626

Notlar

Sitoloji ISBN 9786053207528 Basım Yılı: Şubat, 2018 Basım Sayısı: 2. Baskı Sayfa Sayısı: 248 Yazar(lar): Eyüp Rencüzoğulları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyolojinin tanımı, tarihi, alt dalları ve kullanılan ölçekler hakkında yorum yapar.
ÖÇ02 Prokaryot ve ökaryot hücreleri tanımlar.
ÖÇ03 Nükleik asit (DNA ve RNA) moleküllerinden protein sentezinin gerçekleşmesini tanımlar.
ÖÇ04 Hücre zarından madde geçişi hususunda genel hususları açıklar.
ÖÇ05 Hücrelerin biyoelektrik potansiyeli konusunda temel bilgileri değerlendirir.
ÖÇ06 Kalp ve dolaşım sisteminin çalışmasındaki temel unsurları tanır.
ÖÇ07 Sinir dokunun işlevini açıklar.
ÖÇ08 Hareket ve kas doku hakkındaki temel bilgi düzeyini kavrar.
ÖÇ09 Fotosentez ve biyolojik enerji üretimi konularını açıklar.
ÖÇ10 Yüksek enerjili ışınların biyolojik materyal üzerine olan etkilerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyolojinin tanımı, biyolojide sık kullanılan ölçekler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Doğada canlılık özelliği gösteren yapılar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Hücrenin yapısı (Prokaryot ve ökaryot hücre) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Nükleik asitler (DNA ve RNA), protein sentezi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Nükleus ve hücre bölünmesi (mitoz bölünme ve kontrolü, mayoz bölünme) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Hücrenin kimyasal bileşimi, hücre zarının yapısı Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Hücre zarından madde geçişi, ozmos, pasif ve aktif taşınım Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
9 Biyoelektrik: dinlenim zar potansiyelleri ve aksiyon Potansiyeli Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Dolaşım sistemi ve Kalp Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Sinir dokusu ve işlevi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Kas dokusu ve hareket Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Molekül içi ve moleküller arası bağlar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Fotosentez Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Radyasyonun soğurulması ve biyolojik etkileri (molekül, hücre ve canlı düzeyinde) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 10:39