FZK216 Bilgisayar Programlama Dili II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK216
Ad Bilgisayar Programlama Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı C programlama dili ile temel programlama kurallarının ve mantığının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste C programlama dili kullanılarak temel programlama bilgileri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Erdinç, F., (2024). C plus plus C, Abaküs Kitap, İstanbul.

Notlar

Ders notları, Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Programlamanın temelleri hakkında bilgi verir.
ÖÇ02 Program yapısını tasarlar ve algoritma hazırlar.
ÖÇ03 C programlama dilini kullanarak program yazar.
ÖÇ04 C programlama dilini kullanarak yazdığı programları çalıştırır.
ÖÇ05 Veri analizleri yapar ve verileri yorumlar.
ÖÇ06 Deneyler tasarlar ve yürütür.
ÖÇ07 C programlama dilinde fonksiyonların ve alt programların olduğu bir problemi çözen bilgisayar programı hazırlar.
ÖÇ08 C programlama dilinde yazılmış olan karmaşık bir programın hatalarını analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 C programlama dilinin yapısı ve genel özellikleri İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 C programa dili temel özelliklerinin gözden geçirilmesi İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 İşaretçiler İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Veri dosyaları İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Grafikler İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Standart C de yazılan programların C sharp a adapte edilmesi, İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Dinamik bellek tahsisi ve dinamik yapı İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 İleri işlemci konuları İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 C ön işlemcileri İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Macro ve Şartlı Derleme İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Nesne yönelimli tasarım İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Düşük seviye operatörleri ve bit alanları İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 C nin bazı ileri özellikleri İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 İleri düzey program yazıp derleme İlgili konuya çalışılsın. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 112
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,48
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2024 09:09