Genel Bilgi
Kod | FZK303 |
Ad | Elektromanyetik Teori I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste vektör cebri, vektör diferansiyel operatörler, elektrik alan, dielektrik ortam, polarizasyon, poisson ve laplace denklemleri, sınır değer problemleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Notlar
Elektromanyetik Teori, Gazi Kitabevi, Gerald L. Pollack
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vektör analizi işlemlerini yapar |
ÖÇ02 | Diferansiyel ve integral hesap yapar |
ÖÇ03 | Coulomb yasasını açıklar |
ÖÇ04 | Elektrik alan hesaplar |
ÖÇ05 | Elekrik potansiyel hesaplar |
ÖÇ06 | Özel teknikler ile potansiyel hesaplar |
ÖÇ07 | Possion denklemini kavrar |
ÖÇ08 | Laplace denklemini kavrar |
ÖÇ09 | Elektrostatikte Sınır değer problemlerini çözer |
ÖÇ10 | Dielektrik ortamlarda elektrostatik'i açıklar |
ÖÇ11 | Kutuplanma kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektör Analizi, Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Diferansiyel Hesap, Entegral Hesap, Eğrisel Koordinatlar, Dirac-Delta Fonksiyonu | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Elektrik Potansiyel | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Durgun Elektrikte İş ve Enerji,iletkenler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Laplace Denklemi, Görüntü Yöntemi | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Değişkenlerin Ayrımı, dik koordinatlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değişkenlerin Ayrımı,küresel koordinatlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çok Kutup açılımı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kutuplanma, Kutuplanmış Bir Cismin Elektrik Alanı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrik Yer Değiştirme Vektörü, Doğrusal Davranışlı Dielektrikler. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji-(devamı) | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tekrar ve uygulama | Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışma 15 Tekrar ve uygulama kitapta ilgili bütün bölümler ve daha önce yapılan uygulamalar tekrarlanmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |