Genel Bilgi
Kod | FZK311 |
Ad | Uzaktan Algılamaya Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HACI MUSTAFA KANDIRMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere uzaktan algılamanın temel prensiplerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Uzaktan algılamanın temel ilkeleri; elektromanyetik radyasyon ve atmosferle etkileşimi, uydular ve algılama platformları, görüntü, bandlar, çözünürlük, görüntü işleme, sınıflama işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uzaktan Algılamaya Giriş- Şebnem Düzgün
Notlar
Uzaktan Algılama ve Görüntü Yorumlama Thomas M. Lillesand (Eser Sahibi), Ralph W. Kiefer Jonathan W. Chipman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan agılamanın temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Elektromanyetik spektrumun özelliklerini sunar. |
ÖÇ03 | Atmosfer ve özelliklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Dünyamızı gözleyen Uydular ve özellikleri hakkında ilişki kurar. |
ÖÇ05 | Uydu görüntüleri yorumlar |
ÖÇ06 | Uydu görüntülerinde basit matematiksel işlemler yapar |
ÖÇ07 | Dijital görüntüyü sınıflayarak yeni bir görüntü elde eder |
ÖÇ08 | Dijital görüntüye çeşitli filtreler uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | uzaktan algılamaya giriş | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | radyosyon kaynakları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atmosfer ve atmosferik pencere | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Uzaktan algılama platformları | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Algılayıcı sistemler, radyometreler ve fotometreler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Uzaktan algılamada çözünürlükler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uzaktan algılamada çözünürlükler-devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeryüzeyini gözlüyen uydular ve özellikleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Yeryüzeyini gözlüyen uydular ve özellikleri -devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bandlar ve özellikleri | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | görüntüleri gözle yorumlama | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Görüntülerle yapılan basit aritmetik işlemler | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görüntülerle yapılan basit aritmetik işlemler-devam | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sınıflandırma | Konu ile ilgili ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Toprak su ve bitkilerin yansıma özellikleri | ön çalışma yapılsın. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön çalışma yapılsın. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |