Genel Bilgi
Kod | FZK308 |
Ad | Temel Elektronik Lab |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, analog ve dijital elektronik devreleri kurmak ve uygulamalı olarak analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste Temel Elektrik Devreleri, Thevenin Teoremi, Kapasitif Reaktans, İndüktif Reaktans, Alternatif Devreler, Diyot Doğrultucular, Analog-Dijital Geçitle, Karşılaştırıcılar, Toplayıcılar, Veri Seçiciler (Multiplexer), Kod Çözücü (Decoder)-Kodlayıcı (Encoder), Flip-Floplar, D-Mandalı (Latch), Yedi Parçalı Göstergeleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temel Elektronik Laboratuvar Föyü (Fizik,2009)
Notlar
Temel Elektronik Laboratuvar Föyü (Fizik,2009)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel elektrik devreleri ve Thevenin Teoremini tanımlar |
ÖÇ02 | Kapasitif ve endüktif reaktans tanımlar |
ÖÇ03 | Alternatif akım devreleri kurar |
ÖÇ04 | Diyot doğrultucu devreleri kurar |
ÖÇ05 | Analog-dijital geçitler devreleri kurar |
ÖÇ06 | Karşılaştırıcı ve toplayıcılar devreleri kurar |
ÖÇ07 | Veri seçicilerini (Çoklayıcılar) kurar |
ÖÇ08 | Kod çözücüleri ve kodlayıcıları analiz eder. |
ÖÇ09 | Flip-Floplar devresini kurar ve çalıştırır |
ÖÇ10 | D-Mandalını kurar ve çalıştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrikdevreleri | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Thevenin Teoremi, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Kapasitif Reaktans, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | İndüktif Reaktans, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Alternatif Devreler, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Diyot Doğrultucular, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Analog-Dijital Geçitler, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Karşılaştırıcılar, | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Veri seçiciler | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Kod çözücü | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Kodlayıcı | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Flip-Floplar | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | D-Mandalı | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Yedi parçalı gösterge | Deney föyünden ilgili deney için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders konularını tekrarlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |