Genel Bilgi
Kod | FZK411 |
Ad | Kuantum Fizik Lab. I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA EŞKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EDA EŞKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Kuantum Fiziğinin oluşmasında temel teşkil eden klasik fiziğin açıklamakta yetersiz kaldığı deneyleri gözlemlemek ve sonuçlarını analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste Deney setleri ve Aletlerin Tanıtımı ve Grup DağıtımıKuantum Fiziğinin Doğum Sancıları isimli sunum.Yayınım ve Soğurma Fotoelektrik Olay h Planck Sabitinin BelirlenmesiEsnek Olmayan Elektron ÇarpışmasıDe Broglıe Hipotezinin Doğrulanması:Elektron KırınımıIsıl Işınım Sistemleri (Stefan-Boltzman Yasası)Termoelektrik OlayElektronların Manyetik Alanda Sapması (e/m Tayini)Atomik Tayf;Telafi Deneyleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kuantum Fizik Lab. I Ders Kitabı
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Fizik ve Kuvantum fiziği arasındaki ayrımı farkeder |
ÖÇ02 | Klasik fizikten kuvantum fiziğine geçiş sınırlarını açıklar |
ÖÇ03 | Kuvantum fizik kanunlarının katı hale uygulamalarını açıklar |
ÖÇ04 | Fotoelektrik olayı kullanarak teknolojik malzemelerin çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ05 | Yayınım ve soğurma kavramları ile yorumlar yapar. |
ÖÇ06 | Elektronların kırınımını açıklar ve bu kavramı yeni ürünler elde etmek için kullanır. |
ÖÇ07 | Stephan Boltzman yasasını ısıl ışınım olayını açıklamakta kullanır |
ÖÇ08 | Elektronların manyetik alan içindeki davranışlarını açıklar ve günlük yaşamdaki olaylarla ilişki kurar. |
ÖÇ09 | Atomik tayf çizgilerini ölçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deney setleri ve Aletlerin Tanıtımı ve Grup Dağıtımı | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
2 | Kuantum Fiziğinin Doğum Sancıları isimli sunum. | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
3 | Yayınım ve Soğurma | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | Fotoelektrik Olay | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | h Planck Sabitinin Belirlenmesi | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
6 | Esnek Olmayan Elektron Çarpışması | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
7 | Eksik Deneylerin Tamamlanması | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Elektron Kırınımı | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Isıl Işınım Sistemleri (Stefan-Boltzman Yasası) | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Termoelektrik Olay | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Elektronların Manyetik Alanda Sapması (e/m Tayini) | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Atomik Tayf; | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | 1 Telafi Deneyleri | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | 2 Telafi Deneyleri | Ilgili konu araştırılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |