FZK425 YÜKSEK SICAKLIK SÜPERİLETKENLİĞİNE GİRİŞ

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FZK425
Ad YÜKSEK SICAKLIK SÜPERİLETKENLİĞİNE GİRİŞ
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel özelliklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste iletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış, üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

C. Kittel, Katıhal Fiziğine Giriş, 6.Baskıdan çeviri, GÜVEN Kitap Yayın Dağılım LTD. ŞTİ, İstanbul, 1996. 2. Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen 3. Introduction to Superconductivity, M.Tinkham

Notlar

İnternet Kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletkenlik ve iletkenlik mekanizmaları arasındaki ilişkinin farkına varır.
ÖÇ02 Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki farkları belirler.
ÖÇ03 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler,akı kuantumlanması ve Vorteks durumu kavramlarını tanımlar.
ÖÇ04 Kritik Durum Modellerini tanımlar.
ÖÇ05 Yüksek Sıcaklık Süperiletken Ailelerini Tanır.
ÖÇ06 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel, elektriksel, magnetik, ısısal ve mekanik özelliklerinin tanımlar.
ÖÇ07 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine yapılan katkılamanın öneminin farkına varır.
ÖÇ08 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin manyetik özelliklerini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Süperiletkenliğin kaynağı ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
4 Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Akı çivilemesi ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Akı Akışı ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kritik Durum Modelleri ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri ders kitabının okunması, internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin manyetik özellikleri ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri ders kitabının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders kitabının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2024 02:15