Genel Bilgi
Kod | FZK425 |
Ad | YÜKSEK SICAKLIK SÜPERİLETKENLİĞİNE GİRİŞ |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BEKİR ÖZÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı günümüz teknolojisinde kullanılan Yüksek Sıcaklık (HTc) süperiletkenliğinin fiziksel özelliklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste iletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış, üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
C. Kittel, Katıhal Fiziğine Giriş, 6.Baskıdan çeviri, GÜVEN Kitap Yayın Dağılım LTD. ŞTİ, İstanbul, 1996. 2. Introduction to High Temperature Superconductivity, T.P.Sheahen 3. Introduction to Superconductivity, M.Tinkham
Notlar
İnternet Kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletkenlik ve iletkenlik mekanizmaları arasındaki ilişkinin farkına varır. |
ÖÇ02 | Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki farkları belirler. |
ÖÇ03 | Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler,akı kuantumlanması ve Vorteks durumu kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Kritik Durum Modellerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Yüksek Sıcaklık Süperiletken Ailelerini Tanır. |
ÖÇ06 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel, elektriksel, magnetik, ısısal ve mekanik özelliklerinin tanımlar. |
ÖÇ07 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine yapılan katkılamanın öneminin farkına varır. |
ÖÇ08 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin manyetik özelliklerini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletkenlik ve iletkenlik mekanizmalarına genel bir bakış | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Üstün iletkenlik ve süperiletkenlik arasındaki ilişkinin incelenmesi | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Süperiletkenliğin kaynağı | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Meissner olayı, 1.tip ve 2. tip süperiletkenler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Akı kuantumlanması ve Vorteks durumu | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Akı çivilemesi | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Akı Akışı | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kritik Durum Modelleri | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yüksek Sıcaklık Süperiletken aileleri tanımak | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin fiziksel özellikleri | ders kitabının okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin manyetik özellikleri | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin ısısal özellikleri | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinin mekanik özellikleri | ders kitabının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerine katkılamanın etkileri | internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |