UAI102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UAI102
Ad Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Önlisans/Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. PINAR ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. PINAR ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesi olup Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, Cumhuriyetin ilanı ve siyasal, sosyal, kültürel inkılaplar, ekonomik atılımlar, Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması, Yeni düzene karşı hareketler, Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları, Atatürk dönemi Türk Dış Polikası, İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları, Türkiyenin çok partili hayata geçişi, Demokrat Parti dönemi ve sonrası, Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri gibi konular anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Ankara, 1989. Ertan, T.F. (2011). (Edit.). Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Ankara. Kocatürk, U. (2007). Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri (3. Baskı). Turan, Ş. (1992). Türk Devrim Tarihi (Ulusal Direnişten Türkiye Cumhuriyeti’ne c.3. Ankara Yayınlanmamış ders notları.

Notlar

Dijital kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye'nin yakın tarihini kavrar.
ÖÇ02 Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesi ve temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşarak yaşadıkları dönemi hazırlayan şartları açıklar.
ÖÇ04 Türkiye'de demokrasinin gelişimini açıklar.
ÖÇ05 Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynaklarını yorumlar.
ÖÇ06 Geçmişi ve bugünü karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
ÖÇ07 Neden-sonuç ilişkisi içinde dönem olaylarını sorgular.
ÖÇ08 Tarihi olayları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci; temel teknik resim bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk İnkılabının Stratejisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Siyasal Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hukuk Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ekonomik Alanda İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Türkiye'nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 01:49