Genel Bilgi
Kod | BSB655 |
Ad | Spor Pedagosinde Makale Kritiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı spor pedagojisi alanında yazılmış bilimsel makaleler hakkında bilgi sahibi olunarak, bilimsel makalelerin anatomisinin incelenmesi, makalelerin her bölümünün eleştirel bir gözle incelenmesi ve kritiğinin yapılarak rapor hazırlanmasına yönelik bilgi ve beceri kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği
Spor pedagojisi alanında yapılmış bilimsel araştırmalara ait makalelere ulaşma, makaleleri inceleme, makaleleri temel bölümlerine ayırma, makaleleri kritik yapma, kritik raporu yazma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
*Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education 8th ed. (8th ed.). McGraw-Hill. *Yeong, F. M. (2014). How to Read and Critique a Scientific Research Article:: Notes to Guide Students Reading Primary Literature (with Teaching Tips for Faculty Members). World Scientific Publishing Company. *Check, J., & Schutt, R. K. (2011). Research Methods in Education. Sage Publications. *Krathwohl, D. R. (2009). Methods of educational and social science research: The logic of methods. Waveland Press. *Punch, K.F. 2009. Introduction to research methods in education. London: Sage. *Wallen, N. E., & Fraenkel, J. R. (2013). Educational Research: A Guide to the Process. Routledge.
Notlar
*Wallen, N. E., & Fraenkel, J. R. (2013). Educational Research: A Guide to the Process. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir araştırma makalesine uygun kaynakları kullanarak ulaşır. |
ÖÇ02 | Bir makalenin temel bölümlerini ve bölümlerin içeriğini bilir. |
ÖÇ03 | Bir makale kritiğinin temel bölümlerini bilir. |
ÖÇ04 | Spor pedagojisi makalelerinin başlıklarının kritiğini yapar. |
ÖÇ05 | Spor pedagojisi makalelerinin özet ve anahtar sözcüklerinin kritiğini yapar. |
ÖÇ06 | Spor pedagojisi makalelerinin araştırma sorularının/amaç cümlelerinin kritiğini yapar. |
ÖÇ07 | Spor pedagojisi makalelerinin problem sunumlarının ve literatür içeriğinin kritiğini yapar. |
ÖÇ08 | Spor pedagojisi makalelerinin yöntem bölümlerinin kritiğini yapar. |
ÖÇ09 | Spor pedagojisi makalelerinin bulgu sunumlarının kritiğini yapar. |
ÖÇ10 | Spor pedagojisi makalelerinin tartışma, sonuç ve önerilerinin kritiğini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir makalenin anatomisi | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Makale kritiğin temel basamakları | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Spor pedagojisi makalelerinde başlık kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Spor pedagojisi makalelerinde özet ve anahtar sözcük kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Spor pedagojisi makalelerinde araştırma sorusu kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Spor pedagojisi makalelerinde problem sunumu kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Spor pedagojisi makalelerinde yöntem kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Makale kritiği yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Spor pedagojisi makalelerinde bulgu sunumu kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Spor pedagojisi makalelerinde bulgu tartışması kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Spor pedagojisi makalelerinde sonuc, sınırlılık, öneri kritiği | Makale kritiği ve rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek betimsel spor pedagojisi makalesi yazımı ve kritiği | Araştırma önerisi yazma ve kritik raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Örnek deneysel spor pedagojisi makalesi yazımı ve kritiği | Araştırma önerisi yazma ve kritik raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek nitel spor pedagojisi makalesi yazımı ve kritiği | Araştırma önerisi yazma ve kritik raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek karma-desen spor pedagojisi makalesi yazımı ve kritiği | Araştırma önerisi yazma ve kritik raporu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale kritiği yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale kritiği yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |