Genel Bilgi
Kod | SHS111 |
Ad | Halk Sağlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatih ZENGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatih ZENGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Fatih ZENGİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin halk sağlığının genel tıp ve sağlık uygulamalarındaki yerini ve önemini kavramalarıdır. Edindikleri bilgilerle çevrelerinde ve sağlık hizmetlerinde yaşanılan olgulara epidemiyolojik gözle bakmaları hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği
Temel halk sağlığı, anne ve çocuk sağlığı, epidemiyoloji, sağlık yönetimi, toplum beslenmesi ,bulaşıcı hastalıklar, iş kazaları, çevre sağlığı ve atık yönetimi, acil durumlar ve afet yönetimi, aile planlaması, kohort çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, F. TANIR, H. DEMİRHİNDİ, Akademisyen yayınevi, 2020, ISBN: 9786257679022
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk Sağlığının temel kavramlarını ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Anne ve çocuk sağlığının gerekliliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Çevre sağlığının ve atık yönetiminin prensiplerini sıralar. |
ÖÇ04 | Sağlık hizmetlerinde yönetim organizasyonunun nasıl olması gerektiğini tarif eder. |
ÖÇ05 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemini belirtir. |
ÖÇ06 | Bulaşıcı hastalıkları tanımlar ve tedavi yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Acil durum ve afetin farkını ayırt eder. |
ÖÇ08 | Toplum beslenmesinin uygunluğunu değerlendirir. |
ÖÇ09 | Epidemiyolojik göstergeleri yorumlar ve problemle karşılaştığında çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyolojisini inceler | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları sıralar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili hasta koruma yöntemleri ve tedavi yöntemlerini sıralar | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyotarapi uygulaması öncesi hastayı, ortezleri ve yardımcı cihazları hazırlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi teknikerliğinde kullanılan temel ölçme yöntemlerini listeler | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi ayırt eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizlerin uygulanmasına fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde yardım eder ve hasta transfer aktivitelerine yardım eder | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, yaralanmalarda ilk müdaheleyi yapar | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığında Temel Kavramlar | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anne ve Çocuk Sağlığı | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Epidemiyoloji-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Epidemiyoloji-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Sağlık Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bulaşıcı Hastalıklar ve Korunma | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Acil Durumlar ve Afet Yönetimi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Toplum Beslenmesi | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-1 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | İş Kazaları ve İş Kazalarında İlkyardım-2 | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Aile Planlaması | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kohort Çalışmaları | Ders notu, power point sunumları, video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |