OTP240 İşletmede Mesleki Eğitim

22 AKTS - 5-35 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 22 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OTP240
Ad İşletmede Mesleki Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-35 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 22 AKTS
Yerel Kredi 22 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALİ CAN YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ALİ CAN YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin öğrendiği bilgileri dördüncü yarıyıl boyunca işyeri ortamında pekiştirmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Otomotiv teknolojileri alanında faaliyet gösteren iş yerlerinde uygulamalı eğitim

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği" dersini geçmiş olması ve genel not ortlamasının en az 1.80 olması

Kaynaklar

Koordinatör Öğretmen El Kitabı, MEGEP Yayınları, 2019.

Notlar

Adana Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi, Adana MYO, 2022.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, derslerde öğrendiği konuların uygulamasını yapar.
ÖÇ02 Öğrenci, çalışma hayatına uyum sağlamanın önemini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenci, teorinin uygulamaya dökülmesini önemini açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, çalışma disiplininin önemini açıklar.
ÖÇ06 Öğrenci, iş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirmeyi tanımlar.
ÖÇ07 Öğrenci, alanına uygun sektörel araç gereçleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci; temel teknik resim bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını bilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hareket kontrol sistemlerinin bakım onarımını yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını ölçer. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, mesleğiyle ilgili cebirsel uygulamalar yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını öğrenir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını tanır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, teknik yabancı dili etkin kullanır..
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motor malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi yapar. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini öğrenir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon eğitimi İşletmeler hakkında genel bir ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İş akışları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşleyiş hakkında bilgi edinme İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamaya geçirmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamak İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İşletmenin kurallarını benimsemek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mesleki bilgisayar programlarını kullanabilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Bilgisayar destekli tasarım yapabilme yetisini kazanmak İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgili mevzuatlardan ve ticari belgelerden yararlanarak kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalıştığı işle ilgili yeni fikirler ortaya atabilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bölümün faaliyetleri ile ilgili problem çözebilme, fikir üretebilme ve öneriler sunabilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bölümün faaliyetleri ile ilgili öneriler sunabilmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bölüm yetkilileri ve öğrenci ile birlikte işyeri eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları değerlendirmek İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 40 560
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 562
Toplam İş Yükü / 25 (s) 22,48
AKTS 22 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 11:39