Genel Bilgi
Kod | OTP240 |
Ad | İşletmede Mesleki Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-35 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 22 AKTS |
Yerel Kredi | 22 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALİ CAN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin öğrendiği bilgileri dördüncü yarıyıl boyunca işyeri ortamında pekiştirmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Otomotiv teknolojileri alanında faaliyet gösteren iş yerlerinde uygulamalı eğitim
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği" dersini geçmiş olması ve genel not ortlamasının en az 1.80 olması
Kaynaklar
Koordinatör Öğretmen El Kitabı, MEGEP Yayınları, 2019.
Notlar
Adana Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi, Adana MYO, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, derslerde öğrendiği konuların uygulamasını yapar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, çalışma hayatına uyum sağlamanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, teorinin uygulamaya dökülmesini önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, çalışma disiplininin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, iş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirmeyi tanımlar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, alanına uygun sektörel araç gereçleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerinin bakım onarımını yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını ölçer. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğiyle ilgili cebirsel uygulamalar yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını öğrenir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını tanır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknik yabancı dili etkin kullanır.. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi yapar. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini öğrenir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon eğitimi | İşletmeler hakkında genel bir ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İş akışları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşleyiş hakkında bilgi edinme | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamaya geçirmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamak | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İşletmenin kurallarını benimsemek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mesleki bilgisayar programlarını kullanabilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Bilgisayar destekli tasarım yapabilme yetisini kazanmak | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgili mevzuatlardan ve ticari belgelerden yararlanarak kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalıştığı işle ilgili yeni fikirler ortaya atabilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bölümün faaliyetleri ile ilgili problem çözebilme, fikir üretebilme ve öneriler sunabilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bölümün faaliyetleri ile ilgili öneriler sunabilmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bölüm yetkilileri ve öğrenci ile birlikte işyeri eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları değerlendirmek | İşletmeler hakkında konuyla ilgili ön bilgi toplama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi haftasına kadar işletmede gerçekleştirilmiş işlerin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 40 | 560 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 562 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 22,48 | ||
AKTS | 22 AKTS |