Genel Bilgi
Kod | BED558 |
Ad | Beden Eğitimi Araştırmalarına Eleştirel Yaklaşım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaların eleştirel bir bakış açısı ile incelenerek, bilimsel araştırma yöntemleri dersi kapsamında edinilen bilgilerin, yayımlanmış bilimsel araştırmalardaki yansıma ya da eksikliklerinin fark edilmesi ve bu inceleme sonunda eleştirileri içeren rapor hazırlanmasına yönelik donanım kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi bilimsel araştırmaları basılı ve dijital kaynakları Beden eğitimi bilimsel araştırma yöntemleri Beden eğitimi bilimsel araştırmaları temel bölümleri Beden eğitimi tarama araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi deneme araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi nitel araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi bilimsel araştırmalarına uygun eleştirel kriterler belirleme Beden eğitimi alanı araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
*Donald, A. Jacobs, L. C., & Sorensen, C. (2010). Introduction to Research in Education (8th ed.). Belmont, CA: Wadsworth - Cengage Learning. *Krathwohl, D. R. (2009). Methods of educational and social science research: The logic of methods. Waveland Press. *Punch, K.F. 2009. Introduction to research methods in education. London: Sage. *Wallen, N. E., & Fraenkel, J. R. (2013). Educational Research: A Guide to the Process. Routledge. *Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education 8th ed. (8th ed.). McGraw-Hill. *Yeong, F. M. (2014). How to Read and Critique a Scientific Research Article:: Notes to Guide Students Reading Primary Literature (with Teaching Tips for Faculty Members). World Scientific Publishing Company. *Check, J., & Schutt, R. K. (2011). Research Methods in Education. Sage Publications. *Creswell, J. W. (2009). Research Design: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methods Approaches (3rd Ed.). SAGE. Thousand Oaks.
Notlar
*Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2002). Research Methods in Education. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalara, uygun ve güvenilir yazılı ve dijital kaynakları kullanarak ulaşır |
ÖÇ02 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, diğer alan araştırmalarından ayırt eder. |
ÖÇ03 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, temel bölümlerine ayırır ve her bölümün içeriğini bilir. |
ÖÇ04 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, eleştirel yaklaşımla incelemek üzere kriterler belirler. |
ÖÇ05 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların başlık ve özet bölümlerini eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar. |
ÖÇ06 | Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların bulgular bölümünü eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar. |
ÖÇ07 | 3Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerini eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar |
ÖÇ08 | Beden eğitimi alanına uygun, araştırma önerisi hazırlar ve hazırlanan öneriyi eleştirel bir yaklaşımla yeniden ele alarak, rapor hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi alanı bilimsel araştırmalarına genel bakış | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Beden eğitimi bilimsel araştırmaları basılı ve dijital kaynakları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Beden eğitimi bilimsel araştırma yöntemleri genel tekrar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Beden eğitimi bilimsel araştırmaları temel bölümleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Beden eğitimi tarama araştırmalarına eleştirel yaklaşım | Araştırma-Eleştirel İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Beden eğitimi deneme araştırmalarına eleştirel yaklaşım | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
7 | Beden eğitimi nitel araştırmalarına eleştirel yaklaşım | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
|
9 | Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında başlık, özet, giriş bölümlerine uygun eleştirel kriterler belirleme | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında Yöntem bölümüne uygun eleştirel kriterler belirleme | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında bulgu sunumu bölümüne uygun eleştirel kriterler belirleme | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerine uygun eleştirel kriterler belirleme | Araştırma-İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Betimsel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama | Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Deneysel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama | Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Nitel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama | Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |