BED558 Beden Eğitimi Araştırmalarına Eleştirel Yaklaşım

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED558
Ad Beden Eğitimi Araştırmalarına Eleştirel Yaklaşım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaların eleştirel bir bakış açısı ile incelenerek, bilimsel araştırma yöntemleri dersi kapsamında edinilen bilgilerin, yayımlanmış bilimsel araştırmalardaki yansıma ya da eksikliklerinin fark edilmesi ve bu inceleme sonunda eleştirileri içeren rapor hazırlanmasına yönelik donanım kazanılmasıdır.

Dersin İçeriği

Beden eğitimi bilimsel araştırmaları basılı ve dijital kaynakları Beden eğitimi bilimsel araştırma yöntemleri Beden eğitimi bilimsel araştırmaları temel bölümleri Beden eğitimi tarama araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi deneme araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi nitel araştırmalarına eleştirel yaklaşım Beden eğitimi bilimsel araştırmalarına uygun eleştirel kriterler belirleme Beden eğitimi alanı araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

*Donald, A. Jacobs, L. C., & Sorensen, C. (2010). Introduction to Research in Education (8th ed.). Belmont, CA: Wadsworth - Cengage Learning. *Krathwohl, D. R. (2009). Methods of educational and social science research: The logic of methods. Waveland Press. *Punch, K.F. 2009. Introduction to research methods in education. London: Sage. *Wallen, N. E., & Fraenkel, J. R. (2013). Educational Research: A Guide to the Process. Routledge. *Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education 8th ed. (8th ed.). McGraw-Hill. *Yeong, F. M. (2014). How to Read and Critique a Scientific Research Article:: Notes to Guide Students Reading Primary Literature (with Teaching Tips for Faculty Members). World Scientific Publishing Company. *Check, J., & Schutt, R. K. (2011). Research Methods in Education. Sage Publications. *Creswell, J. W. (2009). Research Design: Quantitative, Qualitative, and Mixed Methods Approaches (3rd Ed.). SAGE. Thousand Oaks.

Notlar

*Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2002). Research Methods in Education. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalara, uygun ve güvenilir yazılı ve dijital kaynakları kullanarak ulaşır
ÖÇ02 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, diğer alan araştırmalarından ayırt eder.
ÖÇ03 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, temel bölümlerine ayırır ve her bölümün içeriğini bilir.
ÖÇ04 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmaları, eleştirel yaklaşımla incelemek üzere kriterler belirler.
ÖÇ05 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların başlık ve özet bölümlerini eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar.
ÖÇ06 Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların bulgular bölümünü eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar.
ÖÇ07 3Beden eğitimi alanında yayınlanmış bilimsel araştırmalar için hazırladığı kriterleri kullanarak, araştırmaların tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerini eleştirel yaklaşımla inceler ve inceleme raporu hazırlar
ÖÇ08 Beden eğitimi alanına uygun, araştırma önerisi hazırlar ve hazırlanan öneriyi eleştirel bir yaklaşımla yeniden ele alarak, rapor hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden eğitimi alanı bilimsel araştırmalarına genel bakış Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Beden eğitimi bilimsel araştırmaları basılı ve dijital kaynakları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Beden eğitimi bilimsel araştırma yöntemleri genel tekrar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Beden eğitimi bilimsel araştırmaları temel bölümleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Beden eğitimi tarama araştırmalarına eleştirel yaklaşım Araştırma-Eleştirel İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Beden eğitimi deneme araştırmalarına eleştirel yaklaşım Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
7 Beden eğitimi nitel araştırmalarına eleştirel yaklaşım Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo
9 Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında başlık, özet, giriş bölümlerine uygun eleştirel kriterler belirleme Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında Yöntem bölümüne uygun eleştirel kriterler belirleme Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında bulgu sunumu bölümüne uygun eleştirel kriterler belirleme Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Beden eğitimi bilimsel araştırmalarında tartışma, sonuç ve öneriler bölümlerine uygun eleştirel kriterler belirleme Araştırma-İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Betimsel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Deneysel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Nitel beden eğitimi araştırma önerisi yazma ve eleştirel rapor hazırlama Araştırma-İnceleme-Rapor Yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:23