Genel Bilgi
Kod | EFMZ101 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ece YOLCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı, eğitimle ilgili temel ilke ve kavramları açıklamak, eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlamak ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini kavramaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimle ilgili temel kavramlar; meslek olarak öğretmenlik; öğretmen yeterlikleri ve etkili öğretmenin nitelikleri; eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temelleri; 21. yüzyılda eğitim; eğitim ve teknoloji ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Demirel, Ö. ve Kaya, Z. (2018). Eğitime giriş (14. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Kağan, M. ve Yalçın, S. (2018). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. Keskinkılıç, K. (2019). Eğitime giriş (12. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Sağlam, A. Ç. (2021). Eğitime giriş (2. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Sönmez, V. (2019). Eğitim bilimine giriş (15. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Notlar
Eğitime Giriş, Eğitim Bilimine Giriş ve Öğretmenlik Mesleğine Giriş başlıklı tüm kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretmen yeterliklerini ve etkili öğretmenin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Eğitimin bilimsel, tarihsel, felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik ve yasal temellerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Eğitim ve bilim ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Türk eğitim sistemindeki önemli tarihsel olayları açıklar. |
ÖÇ07 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflar, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir. |
ÖÇ08 | Eğitimde psikolojinin etkilerini ve önemini açıklar. |
ÖÇ09 | Sosyolojinin eğitimciler açısından kazanımlarını açıklar. |
ÖÇ10 | Eğitim ile ekonomi, kalkınma ve verimliliğin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ11 | Türk eğitim sisteminin genel yapısını ve genel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ12 | Milli eğitimle ilgili temel yasal düzenlemeleri açıklar. |
ÖÇ13 | Yirmi birinci yüzyılda eğitimin niteliklerini yorumlar. |
ÖÇ14 | Teknolojinin eğitimdeki yerini ve günümüz eğitim teknolojilerinin durumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimle İlgili Temel Kavramlar | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Meslek Olarak Öğretmenlik (Öğretmen yetiştirmenin bugünkü durumu, öğretmen sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Meslek Olarak Öğretmenlik (Etkili ve nitelikli öğretmen, meslek olarak öğretmenlik) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | Eğitimin Bilimsel Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eğitimin Tarihsel Temelleri (İslamiyet öncesinden günümüze Türk Eğitim Sistemi) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitimin Felsefi Temeli | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Eğitimin Felsefi Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitimin Psikolojik Temelleri (Gelişim Psikolojisi, Gelişim Dönemleri) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eğitimin Psikolojik Temelleri (Öğrenme Psikolojisi, Öğrenme Yaklaşımları) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Eğitimin Toplumsal/Sosyal Temelleri (Sosyoloji, Eğitim Sosyolojisi, Eğitimin Diğer Toplumsal Kurumlarla İlişkisi, Eğitimin Toplumsal İşlevi, Eğitim ve Toplumsal Değişme) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Eğitimin Ekonomik Temelleri (Eğitim Ekonomi İlişkisi, Eğitim ve Kalkınma, Eğitim ve Verimlilik) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eğitimin Yasal Temelleri (Anayasalarda Eğitim, Türk Milli Eğitim Sisteminin Genel Amaçları, Türk Eğitim Sisteminin Genel Yapısı, Milli Eğitim Bakanlık Örgütü) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 21 Yüzyılda Eğitim (Küreselleşme ve Eğitim, 21. Yüzyıl Becerileri) | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Eğitim ve Teknoloji İlişkisi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |