Genel Bilgi
Kod | ALMS111 |
Ad | Çeviri Alıştırmaları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel düzeyde Çeviri Edimi kazandırma
Dersin İçeriği
Almancadan Türkçeye ve Türkçeden Almancaya temel seviyede cümle çevirisi yapma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael Hotz, Friedrich Maier: Texte und Übungen.
Notlar
Farklı alanlardan çeviri için seçilmiş metinler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeviri yoluyla Almancayla ilgili temel kavramları kavrar |
ÖÇ02 | Dilbilgisi dersinde edindiği bilgileri çeviride kullanır |
ÖÇ03 | Diğer derslerde edindiği bilgileri çeviri yoluyla pekiştirir |
ÖÇ04 | Çeviri alıştırmaları sayesinde sözcük dağarcığını geliştirir |
ÖÇ05 | Çeviri alıştırmaları sayesinde dilsel becerilerini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çeviri hakkında genel bilgi | Serbest çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Almancadan Türkçeye cümle çevirisi örnekleri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türkçeden Almancaya cümle çevirisi örnekleri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Almancadan Türkçeye temel cümle çevirileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türkçeden Almancaya temel cümle çevirileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Almancadan Türkçeye internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Türkçeden Almancaya internet haber sitelerinden seçilmiş temel cümle çevirileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ara sınav sorularının cevaplanması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Almancadan Türkçeye yan cümle çevirileri | internette araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Almancadan Türkçeye zaman bildiren yan cümle çevirileri 1 | internette araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | Almancadan Türkçeye zaman bildiren yan cümle çevirileri 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Almancadan Türkçeye zaman bildiren yan cümle çevirileri 3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Almancadan Türkçeye zaman bildiren yan cümle çevirileri 4 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |