Genel Bilgi
Kod | TTB120 |
Ad | Konfeksiyon Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Konfeksiyon teknolojisi kavramı ve kapsamı, üretim akışını kavrar, konfeksiyon makinelerini tanır.
Dersin İçeriği
Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda ülkemiz ve dünyada mevcut durum. Konfeksiyonda Üretim Akışı. Tasarım , Moda ve Etkileri. Giysi Tasarımı, Uygulamada Kullanılan Tasarım yöntemleri. Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Seçilmiş Bir Modelin Üretimi. Dikilebilirlik. Konfeksiyonda Üretim Makinaları. Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Kalite Kontrol. Konfeksiyonda Uygulamalar. Konfeksiyon Endüstrisinde Yeni Teknolojiler ve İnovasyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ders notları selda aras
Notlar
1-Konfeksiyon Teknolojisi ders notları, Selda Aras 2-Genel Konfeksiyon Teknolojisi, Nazım Paşayev, Birsen Yayınevi 3-Konfeksiyon Teknolojisi, Kumaştan Hazırgiyime, Mehmet Yakartepe, Zerrin Yakartepe, Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Merkezi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konfeksiyon teknolojisinin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Konfeksiyonda model ve giysi tasarımında kullanılan teknolojiler hakkında bilinmesi gerekenleri tanımlar. |
ÖÇ03 | Bir konfeksiyon işletmesinde üretim aşamalarını yürütür. |
ÖÇ04 | Giysi tasarımı yapar. |
ÖÇ05 | Kalıp hazırlama yöntemlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Serim işleminde kullanılan makineleri tanır. |
ÖÇ07 | Dikiş türlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Dikiş makinelerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda ülkemiz ve dünyada mevcut durum | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konfeksiyonda Üretim Akışı. Tasarım , Moda ve Etkileri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dikilebilirlik, Dikiş İpliği ve Diğer Malzemelerin Dikiş Verimliliğine Etkisi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Giysi Tasarımı, Uygulamada Tasarım Yöntemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tasarlanan Giysi Modelinin Kalıbının Hazırlanması, Kalıp Hazırlama Yöntemleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Serim işlemi ve kullanılan makinalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kesim işlemi ve kullanılan makinalar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dikim işlemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
10 | Dikiş türleri | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
11 | Dikiş makinaları elemanlarını tanır | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dikiş makinaları | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Konfeksiyonda Pastaldan Paketlemeye Kalite Kontrol | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konfeksiyonda Organizasyon ve Planlama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Konfeksiyon Endüstrisinde Yeni Teknolojiler ve İnovasyon | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |