ALMZ201 Alman Edebiyatı 1

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ201
Ad Alman Edebiyatı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alman Edebiyatı 1 dersinin amacı Alman edebiyatının başlangıcından günümüze dek geçirdiği evreleri dil, sanatsal akım, siyasi gelişmeler, yazarlar ve eserler bağlamında irdelemektir.

Dersin İçeriği

Geçmişten 19. yüzyıla kadar Alman Edebiyatı edebi akımları, bu dönemlere ait eserler ve yazarları ve eserlerin ait oldukları dönemlerin özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Nürnberger, H., Grabert, W., & Mulot, A. (1992). Geschichte der deutschen Literatur. Bayerischer Schulbuch-Verlag.

Notlar

De Boor, H., & Newald, R. (1949). Geschichte der deutschen Literatur von den Anfängen bis zur Gegenwart (Vol. 1). CH Beck.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alman Dili Eğitimi programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini bilir.
ÖÇ02 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini inceler.
ÖÇ03 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar.
ÖÇ04 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
ÖÇ05 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
ÖÇ06 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ07 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar.
ÖÇ08 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
ÖÇ09 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Başlangıçından Ortaçağ kadar Alman Edebiyatı. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Yüksek Ortaçağ.Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Geç Ortaçağ..Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Humanizim ve Reformasiyon...Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Barock. Dönemin önemli yazarları ve eserleri. Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Pietizim ve duygusalcılık. Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Rokoko.Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aufklaerung (Aydınlanma).Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Klassik. Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Klassik ve Romantik arası. Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Romantik.Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Biedermeier. .Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Genç Almanya. Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Poetischer Realismus. Dönemin önemli yazarları ve eserleri Ön okuma, araştırma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 99
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,96
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 04:42