ALMZ205 Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ205
Ad Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geleceğin öğretmen adaylarına hem geleneksel hem de alternatif yöntemlerin dayandıkları temel ilkeleri ışığında öğretilmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Hem geleneksel hem de alternatif öğretim yöntemleri ile ilgili farklı kaynaklar ele alınmakta; bunlar okunmakta ve bu bilgiler doğrultusunda söz konusu yöntemler derste uygulanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gerhard Neuner & Hans Hunfeld (2004). Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin: Langenscheidt

Notlar

Ortner, Brigitte (1998): Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht. Lerntheoretischer Hintergrund und praktische Umsetzung. lsmaning.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
ÖÇ02 Almanca eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir.
ÖÇ04 Farklı yöntemleri kullanır
ÖÇ05 Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını anlar
ÖÇ06 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
ÖÇ07 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
ÖÇ08 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ09 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar.
ÖÇ10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
ÖÇ11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ12 Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
ÖÇ13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
ÖÇ14 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümler.
ÖÇ15 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'de yabancı dil eğitiminin önemi ve yeri; Yöntemin tanımı, strateji ve teknik arasındaki farkın ortaya konulması ve öğretmenin rolü Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Yabancı dil dersinde dört temel becerinin önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dilbilgisi Çeviri Yönteminin Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dolaylı yöntemin özellikleri ve önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İşitsel-görsel yöntemin ve işitsel-dilsel yöntemin özellikleri ve önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kültürlerarası yöntemin ve Karma Yöntemin özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İletişimsel yöntemin özellikleri Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Telkin yöntemin Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İletişimsel Dil Öğrenme Yöntemin Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dilbilimsel Psikodrama yöntemin özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yabancı Dili Geliştirme Yöntemin Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fiziksel Tepki Yöntemin Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Doğal Yaklaşımın Özellikleri ve Önemi Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Geleneksel ve Alternatif Yöntemin Karşılaştırılması Öğrenci Konuları evde analiz eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:19