Genel Bilgi
Kod | BY119 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Etik ve ahlak kavramlarını, Etik sistemlerini, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri ve sosyal sorumluluk kavramını incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği Nuran Öztürk Başpınar, Demet Çakıroğlu,nobel yayınları 3. basım, kasım 2014
Notlar
Doç. Dr. Menşure Kolçak, Meslek Etiği, 2012 Murathan yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslekle ilgili etik ve ahlak kurallarını inceler. |
ÖÇ02 | Etik sistemlerinin önemini belirtir. |
ÖÇ03 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri inceler. |
ÖÇ04 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Kamu görevlileri etik ilkelerinin neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ06 | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerleri açıklar. |
ÖÇ07 | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerini ifade eder. |
ÖÇ08 | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ahlak kavramları, etik toplum ilişkisi | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etik değerlere uygun davranışların sonuçları | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Etik sistemler | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bireysel etik, örgütsel etik, işletme etiği | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İş etiğine uygun koşulların iş ve işyerine etkileri | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mesleki yozlaşma, tükenmişlik duygusu | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meslek etiğini incelemek | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | Türkiyede kamu görevlileri etik ilkeleri | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Sosyal sorumluluk kavramı | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
13 | Kamuda etik kurula başvuru süreci | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Bazı mesleklerle ilgili etik kurallar | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Örnek olay çalışmaları | Ders materyallerinden derse hazırlanma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |