Genel Bilgi
Kod | ALMS203 |
Ad | Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilere bilgisayarlı dil öğrenimi ile ilgili ilkeleri ve teorileri tanıtmak için tasarlanmıştır. Yabancı dil öğretimine yönelik yazılım ve web tabanlı uygulamaların incelenmesi ve bunların derste kullanım olanak ve yollarının gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ve internet destekli yabancı dil öğretimine yönelik ilkelerin tanıtılması; yeni teknolojilerin kullanıldığı Almanca öğrenme ve öğretme süreçlerinin incelenmesi; çoklu ortama uygun ve farklı dijital teknolojilerin uygulanmasına yönelik Almanca ders malzemelerinin geliştirilmesi ve bunların Almanca öğretimindeki rolü açısından değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları Editörler Erdi Şimşek, Ahmet Berk Üstün Ekim 2022
Notlar
Mehmet Arif Özerbaş (2022): Öğretim Teknolojileri Pegem Yayınları Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde web tabanlı araçları ve bazı bilgisayar uygulamalarını tanır. |
ÖÇ02 | Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde web tabanlı araçları ve bazı bilgisayar uygulamalarını kullanabilir. |
ÖÇ03 | Dört dil becerisine yönelik yeni teknolojik araçları derslerine entegre edebilir. |
ÖÇ04 | Yeni teknolojik araçları kullanırken gerekli güvenlik ve etik anlayışa sahip olur. |
ÖÇ05 | Çoklu ortama uygun kendi dijital materyallerini oluşturabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Almanca öğretiminde yeni teknoloji kullanımına giriş. | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Almanca öğretiminde yeni teknoloji kullanımına ilişkin ilkeler ve kavramlar. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Okuma becelerinerinde yeni teknoloji kullanımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dilbilgisi öğretiminde yeni teknoloji kullanımı | Çeşitli kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Konuşma becerilerinde yeni teknoloji kullanımı | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Eğitsel sosyal ağlara bakış (Edmodo vs.) | Kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sosyal öğrenme platformlarının kullanım olanakları | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uygulama üzerinden materyal hazırlama olanakları | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
10 | Öğrenci projelerininin sunumu | Sunu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Öğrenci proje değerlendirmeleri | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Google Assistan ve benzeri sistemlerin yabancı dil öğretiminde kullanım olanakları | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Telaffuz ve konuşma becelrilerinin iyileştirilmesi için Google Asistan ve benzeri sistemlerin kullanılabiliği | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bilgisayar oyunları vasıtasıyla yabancı dil öğretimi | lgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulamalar ve sonuçların değerlendirilmesi | Final Sınavına Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |