Genel Bilgi
Kod | BY132 |
Ad | Reklamda Hikaye Anlatımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz Dünyasında hiçbir marka, tüketicilerine anlatacak yankı uyandıran bir hikaye olmadan hayatta kalamaz. Başarılı hikayeler, markaların altında yatan değeri anlamlı, duygusal ve çekici bir şekilde iletir. Bu dersin temel amacı, markalaşma ve hikaye anlatımı arasındaki ilişkiyi incelemek ve stratejik bir yaklaşımla öğrencilere reklamcılıkta hikaye anlatımının temellerini vermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders hikaye yaratma pratiğini marka ekseninde ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hikaye Anlatımı, Uygulamada Markalaşma, Klaus Fog/Christian Budtz/Barış Yakaboylu
Notlar
Markalar nasıl ikona dönüşür? ,Douglas Holt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Markaların hedef tüketicilere ulaşmada hikaye anlatıcılığının önemini anlar. |
ÖÇ02 | Markaların etkili iletişim kampanyaları geliştirmesine yardımcı olur. |
ÖÇ03 | Hikaye anlatımının ana bileşenlerini tanır. |
ÖÇ04 | Hikaye anlatımının reklama nasıl uygulanacağını anlama konusunda yetenekler geliştirir. |
ÖÇ05 | Marka mitolojilerinin nasıl geliştirildiğini açıklar. |
ÖÇ06 | Kültürel markalaşmanın içerdiği süreçleri tanır. |
ÖÇ07 | Kültürel olarak güçlü markaların yaratılma yollarını tanımlar. |
ÖÇ08 | Hikaye anlatıcılığının oynadığı role ilişkin temel bir anlayış geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersle işleyişi ile ilgili genel gereksinimleri anlatmak | Tanışma ve konuşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Reklamda hikaye anlatım | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hikaye anlatımı ve İkna | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bir hikayeyi anlamak,anlatısal Düşünme | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bir hikaye yaşamak | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hikaye anlatımının temel unsurları anlatmak | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Mesaj,Çatışma, Karakterler,Tema unsularını anlatmak | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
8 | Ara Sınavlar | ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anlatı Reklamcılığında Kahramanın Yolculuğu | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yetersizlik Pazarlaması ve Güçlendirme Pazarlamas | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bir marka mitolojisi inşa etmek | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Bir markanın algısal unsurları ve marka mitolojisi | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Marka anlatımı,Marka kültürü | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürel Markalaşma ve Holt'un Mit Pazar Yaklaşımı | Ders materyallerinden gerekli okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tüketiciyi hikayeye dahil etmek ,Yakınsama ve etkileşim | Örnek olay çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |