Genel Bilgi
Kod | BY261 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yabancı dilde mesleğiyle ilgili olarak yazılı ve sözlü olarak anlatılanı doğru olarak anlayabilmek, amaca uygun yazım teknikleri kullanarak, anlaşılır şekilde yazabilmek, anlatmak istenileni doğru bir şekilde ifade etmek.
Dersin İçeriği
Bu ders İngilizce dil bilgisi ile birlikte mesleğinde yabancı dili kullanabileceği okuma ve yazma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enjoy Grammar 1 Mehmet Telli
Notlar
Sekreterler için Pratik İngilizce Fono Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayrıntılı mesajlar alır, verir. |
ÖÇ02 | Gelecekte yapılacak eylemleri çeşitli şekilde ifade eder. |
ÖÇ03 | Ayrıntılı telefon görüşmesi yapar, ayrıntılı bilgiler alır. |
ÖÇ04 | Ayrıntılı telefon görüşmesi yapar, ayrıntılı bilgiler alır./ Örnek telefon görüşmeleri yapılır. |
ÖÇ05 | Bir kişinin ne zamandan beri çalıştığını sorar, cevaplar verir. |
ÖÇ06 | Örnek birleşik cümleler kurar. |
ÖÇ07 | Çeşitli şekillerde ricada bulunabilir. |
ÖÇ08 | Çeşitli zarf cümleleri kurar, yazar. |
ÖÇ09 | Zarf cümleleri ile ilgili örnekler yapılır. |
ÖÇ10 | Örnek bir iş mektubu yazar. |
ÖÇ11 | İş ilanlarını okuyup, yazar, yorumlar. |
ÖÇ12 | İş İlanlarıyla ilgili örnekler yapar. |
ÖÇ13 | Örnek öz geçmiş belgesi yazar, yorumlar. |
ÖÇ14 | Özgeçmiş belgesi ile ilgili örnekler hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | The Simple Present The verb to be | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | The Simple Present tense ( main verb ) | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Adjectives | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Have got/ has got | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | There is / There are | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Suggestions / Answers | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Offers / Answers/ Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | A little / a few / Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | much / many/ Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Imperatives / Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Ordinal Numbers/ Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Possible / Impossible / probable / improbable / can / can't / Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | might / Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | must/ Örnekler | English Grammar Through Graded Exercises: İsmail BOZTAŞ, Ziya AKSOY, Ahmet KOCAMAN The Tenses and Their Usage: Faruk ŞENTÜRK | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |