Genel Bilgi
Kod | BLS409 |
Ad | Toprak Bilimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Burak KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Burak KOÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Toprak Bilimi hakkında bilgi kazandırmak, toprağın oluşumunu, toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında toprağın tanımı, toprağın oluşumunda rol oynayan abiyotik ve biyotik faktörler, toprağın inorganik ve organik maddeleri, toprak su korunumu anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mermut, A. R., (2023). Toprak Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık. 508 sf.
Notlar
Okur, N., (2021). Toprak Bilimi ve Bitki Besleme, Nobel Akademik Yayıncılık. 376 sf.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak kavramı hakkında, onu oluşturan ve şekillendiren tüm unsurların anlatır. |
ÖÇ02 | Ekosistemlerin sürdürülebilmesinde toprağın rolünü tanır. |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir tarım için toprakların önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini tespit eder. |
ÖÇ05 | Erozyon ve toprak muhafazasının önemini anlatabilir. |
ÖÇ06 | Topraktaki suyun hareketini ve birbirleriyle olan ilişkisini ifade edebilir. |
ÖÇ07 | Toprağın karbon döngüsünü analiz ederek küresel iklim değişikliğine karşı çözümler üretebilir. |
ÖÇ08 | Gıda üretimi için toprağın önemini ilişkilendirebilir . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprağın tanımlanması | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İnorganik toprak bileşenleri 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İnorganik toprak bileşenleri 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Toprak organik maddesi 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Toprak organik maddesi 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Toprağın fiziksel özellikleri 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Toprağın fiziksel özellikleri 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toprağın kimyasal özellikleri 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Toprağın kimyasal özellikleri 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Toprağın biyolojik özellikleri 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Toprağın biyolojik özellikleri 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Toprak oluşumu | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Toprak ve su korunumu 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Toprak ve su korunumu 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |