Genel Bilgi
Kod | BLS408 |
Ad | Enzimoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Enzimlerin yapısı ve işleyişi hakkında detaylı bilgiler edinilerek biyolojik sistemlerdeki öneminin kavranması
Dersin İçeriği
Enzim-substrat ilişkisi; Vitaminler; Enzimlerin Kimyasal Yapıları; Kofaktör ve Koenzimler: Önemli koenzimler ve transfer ettikleri gruplar; Enzim Aktivitesinin Takibi ve Ölçülmesi: Enzim Aktivitesini Etkileyen Faktörler; Enzim Kinetiği: Michaelis-menten, Line-weaver-burk eğrileri; Enzimlerde Konformasyon Değişiklikleri; Allosterik Enzimler; Aktivatör ve İnhibitörler: konularını detaylı olarak öğretime sunulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
diğer
Notlar
Enzimoloji, A.Telefoncu; Biyokimya, İ Küfrevioğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzimlerin genel özellikleri ve enzimlerin kimyasal yapılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Enzimlerin sınıflandırır ve adlandırılmalarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Enzim aktivitesi ve çalışmasını kavrar. |
ÖÇ04 | Endüstriyel amaçlı kullanılan enzimlerin açıklar. |
ÖÇ05 | Klinik tanı ve tedavide kullanılan enzimleri açıklar. |
ÖÇ06 | Vitaminler, kofaktör, koenzimler ve prostetik gruplarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Enzim kinetiğini öğrenir. |
ÖÇ08 | İnhibisyon çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ09 | Allosterik enzimleri öğrenir. |
ÖÇ10 | Enzim aktivitesini etkileyen faktörlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimlerin Genel Özellikleri ve Enzimlerin Kimyasal Yapıları | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Enzimlerin Sınıflandırılması ve Adlandırılmaları | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Vitaminler, Kofaktör, Koenzimler ve prostetik gruplar | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Enzim Aktivitesi ve aktif merkez | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Enzim Aktivitesini Etkileyen Faktörler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Enzim Kinetiği | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Enzimlerin Özgüllüğü ve enzim-substrat İlişkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Allosterik Enzimler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aktivatör ve İnhibitörler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aktivatör ve İnhibitörler 2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İnhibisyon çeşitleri | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnhibisyon çeşitleri 2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Klinik tanı ve teşhiste enzimler | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Klinik tanı ve teşhiste enzimler 2 | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |