ALMZ209 Karşılaştırmalı Dilbilgisi 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ209
Ad Karşılaştırmalı Dilbilgisi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TAHİR BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TAHİR BALCI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, Türkçe ve Almancanın dilbilgisel kategorilerinin karşılastırılması sonucunda ortaya çıkarılan benzerliklerden ve farklılıklardan ders kitabı yazarlarının, ders programcılarının ve öğretmenlerin yararlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Her yabancı dilin anadili temeli üzerine öğrenilebileceği gerçeğinden hareketle, Almanca ve Türkçenin bütün dilbilgisel kategorilerinin karşılaştırılarak beznerlikler ve farlılıklar saptanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yoktur.

Kaynaklar

Balcı, Tahir: Grundzüge der Türkısch – Deutschen Kontrastıven Grammatık

Notlar

Tekin, Özlem: Grundlagen der Kontrastiven Linguistik in Theorie und Praxis


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçe ve Almancayla ilgili olarak duyarlılık sahibi olur.
ÖÇ02 Almanca ile Türkçe arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri kavrar.
ÖÇ03 Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
ÖÇ04 Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖÇ05 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dilbilim hakkında genel bilgiler İlk ders olduğu için önhazırlığa gerek yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karşılaştırmalı Dilbilim hakkında genel bilgiler Evde ya da kütüphanede bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Almanca ve Türkçede sesler Kütüphanede bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Almanca ve Türkçede harfler Evde bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Almanca ve Türkçede fonemler Arkadaşlarla buluşma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Almanca ve Türkçede morfemler İnternette kaynak tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Sözcük türleri Ders kitabından konuyu okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar İşlenen konuları tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İsimlerde tekil ve çoğul Bulunan ek kaynaklardan bakma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 İsimlerde durum Ön hazırlık isteğe bağlıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Sıfatların çekim ekleri Ön hazırlık isteğe bağlıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Sıfatların derecelendirilmesi Bölüm kitaplığında çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Zarflar / belirteçler Merkezi kütüphanedeki kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Ünlemler Bölüm kitaplığından faydalanılacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 İlgeçler Bölüm kitaplığından yararlanılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün kaynaklar kullanılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün kaynaklar kullanılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 16 2 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 98
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,92
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:24