Genel Bilgi
Kod | BMM111 |
Ad | Bilgisayar Programlama 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin algoritmik düşünme becerisi kazanmasını, C programlama dili ile temel programlama tekniklerini öğrenmesini ve problem çözme yetkinliği geliştirmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derse, Bilgisayara ve Programlamaya Giriş, Algoritma Kavramı, Akış Diyagramları ve Algoritma Örnekleri, C Programlama Diline Giriş, Değişkenler ve Operatörler, Kontrol Deyimleri ve Döngüler, Fonksiyonlar, Diziler ve Çok Boyutlu Diziler, Göstericiler (Pointers), Yapılar (Structures), Dosya Tipleri ve Dosya İşlevleri konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020
Notlar
C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Algoritmaları açıklar. |
ÖÇ02 | C programlama dilinin temel yapılarını kullanır. |
ÖÇ03 | Fonksiyonları ve dizileri uygular. |
ÖÇ04 | Göstericileri yönetir. |
ÖÇ05 | Yapıları ve dosya işlemlerini uygular. |
ÖÇ06 | Veri giriş-çıkış işlemlerini gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | Gerçek dünya problemlerine algoritma tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar ve programlamaya giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | C programlama diline giriş | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Değişkenler, operatörler | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Kontrol deyimleri | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Döngüler | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
7 | Fonksiyonlar-1 | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | ARA SINAV-UYGULAMALI | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
10 | Diziler | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
12 | Göstericiler | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
13 | Dizi-Gösterici ilişkisi | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Dizgiler | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Yapılar | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |