BMM111 Bilgisayar Programlama 1

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM111
Ad Bilgisayar Programlama 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin algoritmik düşünme becerisi kazanmasını, C programlama dili ile temel programlama tekniklerini öğrenmesini ve problem çözme yetkinliği geliştirmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derse, Bilgisayara ve Programlamaya Giriş, Algoritma Kavramı, Akış Diyagramları ve Algoritma Örnekleri, C Programlama Diline Giriş, Değişkenler ve Operatörler, Kontrol Deyimleri ve Döngüler, Fonksiyonlar, Diziler ve Çok Boyutlu Diziler, Göstericiler (Pointers), Yapılar (Structures), Dosya Tipleri ve Dosya İşlevleri konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020

Notlar

C ile Programlama, P. Deitel, H. Deitel, Yedinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Algoritmaları açıklar.
ÖÇ02 C programlama dilinin temel yapılarını kullanır.
ÖÇ03 Fonksiyonları ve dizileri uygular.
ÖÇ04 Göstericileri yönetir.
ÖÇ05 Yapıları ve dosya işlemlerini uygular.
ÖÇ06 Veri giriş-çıkış işlemlerini gerçekleştirir.
ÖÇ07 Gerçek dünya problemlerine algoritma tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayar ve programlamaya giriş Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri Ders kaynaklarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 C programlama diline giriş Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar
4 Değişkenler, operatörler Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Kontrol deyimleri Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
6 Döngüler Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 Fonksiyonlar-1 Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 ARA SINAV-UYGULAMALI Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
10 Diziler Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
11 Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
12 Göstericiler Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
13 Dizi-Gösterici ilişkisi Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
14 Dizgiler Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
15 Yapılar Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma, kodlama alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.02.2025 08:08