Genel Bilgi
Kod | KDH730 |
Ad | Yüksek Lisans Tezi (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 25 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.
Dersin Ön Koşulu
İlgili öğrencinin 60 AKTS yüksek lisans dersi almış olması gerekmektedir.
Kaynaklar
İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir. |
ÖÇ02 | İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tez konusunun belirlenmesi-I | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | tez konusunun belirlenmesi-II | Litetatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | tez konusunun belirlenmesi-III | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | verilerin toplanması-I | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | verilerin toplanması-II | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
6 | verilerin toplanması-III | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | verilerin toplanması-IV | anket hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | yüksek lisans tez sunuma yönelik çalışmalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | verilerin analizi-I | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | verilerin analizi-II | veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | tezin yazımı-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | tezin yazımı-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | tezin yazımı-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | tezin yazımı-IV | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | tezin yazımı-V | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tezin tamamen yazılıp sunulması | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tezin tamamen yazılıp sunulması | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 25 | 350 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 238 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 632 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 25,28 | ||
AKTS | 25 AKTS |