KDH715 Seminer (Z)

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KDH715
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

NAZİK E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. Gilbert, E. S., & Harmon, J. S. (2003). Manual of High Risk Pregnancy & Delivery: Mosby. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2014). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e- book: Elsevier Health Sciences. Ricci, S. (2016). Study Guide for Essentials of Maternity, Newborn and Women' s Health Nursing: Lippincott Williams & Wilkins. Schuiling, K. D., & Likis, F. E. (2016). Women’s gynecologic health: Jones & Bartlett Learning. Johnson, K. A . (2017). The Fourth Trimester: A Postpartum Guide to Healing Your Body, Balancing Your Emotions, and Restoring Your Vitality: Shambhala. Huggins, K . (2017). The Nursing Mother's Companion, 7th Edition, with New Illustrations: The Breastfeeding Book Mothers Trust, from Pregnancy Through Weaning: Harvard Common Press.

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturur
ÖÇ02 Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler
ÖÇ03 Araştırma ve yazma becerilerini uygular
ÖÇ04 Araştırma etiğini bilir ve uygular.
ÖÇ05 Akademik bir çalışma planlar, yazar ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taramas-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
3 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Tez çalışmalarıyla ile ilgili bir literatür taraması-IV literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
5 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
7 Danışman öğretim üyesi ile birlikte bir seminer konusu belirleme-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 Seminer konusunu yazma-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Seminer konusunu yazma-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Seminer konusunu yazma-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 seminer sunumu ve anlatımı-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 seminer sunumu ve anlatımı-II literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 seminer sunumu ve anlatımı-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 seminer sunumu ve anlatımı-IV literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları seminerle ilgili literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları seminerle ilgili literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,04
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:58