Genel Bilgi
Kod | KDH503 |
Ad | Kültürlerarası Kadın Sağlığı Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürlerarası kadın sağlığı sorunlarını anlayabilmeyi ve bu alanda çalışan hemşirelerin sorumluluklarını öğrenmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kültürlerarası fiziksel, psikolojik ve sosyal kadın sağlık sorunlarının tanımlanması ve çözüm önerilerinin tartışılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Taşkın,L.:Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş 4.basım,Sistem Ofset Matbaacılık Ankara,2006 ISBN 975-94661-0-4 Nazik E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hemşireliği (s.433- 50) Ankara :Akdemisyen Kitabevi Seviğ Ü, Tanrıverdi G. (2011). Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp Kitabevi. ss:109-116. Hotun Şahin N, Onat Bayram G, Avcı D (2009). Kültürlere duyarlı yaklaşım: transkültürel hemşirelik. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 6(1): 2-7.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültürlerarası öncelikli kadın sağlığı sorunlarını açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Kadın sağlığı kavramlarını ve sorunlarını dünya ve ülke düzeyinde tartışabilir |
ÖÇ03 | Kültürlerarası kadın sağlığı sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilir. |
ÖÇ04 | Hemşirelik modellerini kültürlere göre kadınlara uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Kadının statüsünü dünya ve ülke düzeyinde tartışabilir |
ÖÇ06 | Kadın sorunlarını dinlere göre tartışabilir. |
ÖÇ07 | Dersin içeriğine yönelik literatür hakimiyeti geliştirir. |
ÖÇ08 | Kültürlerarası kadın sorunlarına ilişkin çalışmalar planlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası kadın sağlığı hemşireliğin tanımı, amacı, önemi ve tarihsel gelişimi | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dünya kültürleri ve kadın sağlığı uygulamaları I | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünya kültürleri ve kadın sağlığı uygulamaları II | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dünya dinleri ve kadın sağlığı uygulamaları | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkiye’de Farklı Kültürler ve Kadın Sağlığı Yaklaşımları I | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkiye’de Farklı Kültürler ve Kadın Sağlığı Yaklaşımları II | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültürlerarası hemşirelik modelleri ile kadın sağlığı | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | konulara ilişkin ödev/proje sunulması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kültürlerarası bakış açısı ile kadın sünneti ve sağlığa etkileri | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültürlerarası bakış açısı ile erkek sünneti ve kadın sağlığına etkileri II | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kültürlerarası bakış açısı ile kadının toplumsal statüsü | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tarihsel süreç içerisinde Türkiye’ deki kültürel çeşitlilikte kadının statüsü | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma II | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma III | konu ile ilgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 5 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |