Genel Bilgi
Kod | KDH577 |
Ad | Literatür Tarama Makale Hazırlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin iyi bir literatür ve kaynak taraması yapabilmesini ve makale yazabilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, literatür taramanın amacını, önemini, kapsam ve içeriğini kavrayarak etkin tarama yapma ve yazma konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Sümbüloğlu, K., ‘Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve İstatistik’, Mariş Yayınları, Ankara, 1978. 2. Güler, Ç., Akın L. (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 3. Sencer, M. ve Sencer, Y., ‘Toplumsal Araştırmalarda Yöntem Bilim’, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Ens. Yayınları, No: 172, Ankara, 1978. 4. Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001. 5. Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilir. |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilir. |
ÖÇ03 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilir. |
ÖÇ04 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taraması nedir, nasıl yapılır? | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Süreli yayın nedir, takibi nasıl yapılır? | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Makale yazma kuralları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapma ve tartışma-4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | belirlenen konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Verilen bir konuda makale yazma-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Verilen bir konuda makale yazma-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Verilen bir konuda makale yazma-3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Verilen bir konuda makale yazma-4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Verilen bir konuda makale yazma-5 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Verilen bir konuda makale yazma-6 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Verilen bir konuda makale yazma-7 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |