Genel Bilgi
Kod | KDH534 |
Ad | Perinatoloji Hemşireliği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EVŞEN NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin riskli gebelikler, riskli doğum eylemi, riskli doğum sonu dönem ve gebenin/annenin bakımını bilmesi ve uygun hemşirelik uygulamalarını geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders perinatolojide kültürel yaklaşım, doğal doğum, anne dostu felsefesi, acil obstetrik bakım konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
[1] Taşkın L. (2011)Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara. [2] Şirin A.,Kavlak O.(Ed.). Kadın Sağlığı. Bedray Yayıncılık.İstanbul.2008 [3] Coşkun A., Kızılkaya Beji N., Hotun Şahin N. ve ark.( 2004) Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. Dilek Ofset, İstanbul. [4] Eileen T. Breslin, Vicki A. Lucas (2003) Women’s Health Nursing, Toward Evidence-Based Practice, W.B.Saunders Company, Philadelphia. [5] Adele Pillitteri, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, (2003) Maternal & Child Health Nursing. Care of the Childbearing & Childbearing Family. [6] Constance Sinclair, Saunders, St. Louis, (2004) A Midwife’s Handbook, [7] Taşkın L., Eroğlu K., Terzioğlu F. ve ark. ( 2004) Hemşire ve Ebeler için Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık.
Notlar
Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
ÖÇ02 | Hemşireliğin rol ve işlevlerini bilir, hemşirelik felsefesini kavrar. |
ÖÇ03 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. |
ÖÇ04 | Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtabilir ve Hemşirelik sürecini bakımda kullanabilir. |
ÖÇ05 | Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede hemşirenin sorumluluklarını tanımlar ve sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirenin sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ06 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir, çözebilir, sonuçları değerlendirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir. |
ÖÇ07 | Özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gebelikte risk faktörleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Gebeliğin erken dönemlerinde görülen komplikasyonlar-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gebeliğin erken dönemlerinde görülen komplikasyonlar-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gebeliğin geç dönemlerinde görülen komplikasyonlar-3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gebeliğin geç dönemlerinde görülen komplikasyonlar-4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gebeliği etkileyen sağlık sorunları-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Gebeliği etkileyen sağlık sorunları-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | belirlenen konuda literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Riskli doğum eylemi (Distosiler)-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Riskli doğum eylemi (Distosiler)-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Eylemin stimülasyonu, postterm ve preterm eylem | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Doğum sonu kanamalar-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Doğum sonu kanamalar-2 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 1.Uterusun subinvolusyonu, inversiyonu, Doğum sonu enfeksiyon, Meme sorunları, Tromboembolik durumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 2.Uterusun subinvolusyonu, inversiyonu, Doğum sonu enfeksiyon, Meme sorunları, Tromboembolik durumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |