Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar
Dersin İçeriği
Bu ders "to be fiili, meslekler, iyelik sıfatları, 5N1K sorularıyla kişisel bilgiler hakkında konuşma, gösterme sıfatları, rakamlar, renkler, kişisel eşyalar, geniş zaman kipiyle sevdiklerimiz ve sevmediklerimiz, geniş zaman kipiyle boş zaman aktivitelerimiz, ve yeteneklerimiz" konularını el almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders kitabı (Smart Choice Starter Fourth Edition- Oxford University Press)
Notlar
Smart Choice Çalışma kitabı, youtube videoları, eğitici websiteler, kitabın online platformu (smartchoice4e.oxfordonlinepratice.com)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | “To be” fiiliyle kendini ve mesleğini tanıtır |
ÖÇ02 | İyelik sıfatlarını kullanarak 5N1K soruları eşliğinde kişisel bilgiler ve rutinler hakkında konuşur |
ÖÇ03 | Gösterme sıfatları, renkler ve rakamları kullanarak kendinin ve başkalarının kişisel eşyalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Geniş zaman kipinde 5N1K soruları eşliğinde sevdiği, sevmediği aktiviteler ve müzik çeşitleri hakkında konuşur. |
ÖÇ05 | Geniş zaman kipinde boş zaman aktiviteleri hakkında konuşur. |
ÖÇ06 | Geniş zaman kipi kullanarak teklifte bulunur. |
ÖÇ07 | Can/can’t yapılarını kullanarak becerileri hakkında konuşur. |
ÖÇ08 | Günlük dilde sıklıkla karşılaşılan ifadeleri diyalog içerisinde kullanarak hedef dilde işbirlikçi iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinikte kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alet bakımı ve koruması ile ilgili bilgileri kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta bireyin muayene ve tedavisi öncesinde ünitin hazırlama basamaklarını sayar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dört elli çalışma kurallarını uygular | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya yapılan uygulamalarla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak çalışma alanını hazırlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin sterilizasyonunu ve dezenfeksiyonunu sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevularını takip eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulama öncesinde çalışma alanını ve hastayı hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin dört elli çalışmasına olanak verecek şekilde hekimi asiste eder. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dental tedaviler sırasında kullanılan malzemeleri hazırlar. Kullanılan aletlerin sterilizasyonunun ve dezenfeksiyonunu yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hasta randevu, takip ve laboratuvar formlarını doldurur. Hasta ile ilgili materyaller kontrol eder ve laboratuvar uzmanına ulaştırır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kliniğin eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerektiğinde hasta ve hekim arasında en uygun ve hızlı şekilde koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastaları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır. Mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | To Be fiili-kendini tanıtma | Kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | İyelik sıfatları- 5N1K soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Soru cümleleri-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Gösterme sıfatları-renkler-kişisel eşyalar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 5N1K soruları-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Rakamlar-insanları ve sahip olduklarını tanımlama-tekrar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız şeyler-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Müzik türleri-sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcükler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Teklifte bulunma-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri |
12 | Boş zaman aktiviteleri-günler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
13 | Can/can’t yapısı-Yapabileceğimiz/yapamayacağımız şeylerle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yeteneklerimizle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama |
15 | Tekrar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |